آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت

آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت

عملی که طی آن ریشه دندان مصنوعی به فک وارد میشود و تاج، پل و پروتز دندان به آن متصل میشود را کاشت ایمپلنت دندان میگویند.

ایمپلنت دندان با پیوند استخوان همراه است. گاهی برای موفقیت بیشتر عمل ایمپلنت دندان و جلوگیری از عفونت بعد عمل از آنتی بیوتیک استفاده میکنند.

گاهی برای جلوگیری از پیش آمدن وقایعی از قبیل عفونت کردن ایمپلنت پیش درمانی میکنند و از آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت استفاده میکنند. علت این پیش درمانی وجود باکتری در دهان است که به خودی خود باعث ایجاد عفونت میشود.

 

آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت
آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت

 

همچنین در حین قرار دادن ایمپلنت دندان باکتری می تواند وارد دهان شود و ایجاد عفونت کند. افرادی که دارای بیماری های خطرناک هستند، برای جلوگیری از وارد شدن باکتری و همچنین جلوگیری از عفونت باید از آنتی بیوتیک استفاده کنند.

اگر ایمپلنت دندان شما عفونت کند حتما  لازم است با پزشک خود مشورت کنید در غیر این صورت عفونت ایمپلنت خطرناک شده، گسترش می یابد و باید تمام ایمپلنت هایی که عفونت کرده اند برداشته شوند.

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

 

چگونه ایمپلنت دندان عفونت می کند؟

عفونت ایمپلنت بعد از دندان یکی از شایع ترین عوارضی است که ممکن است رخ دهد؛ اما این سوال است که چه می شود که ایمپلنت دندان عفونت می کند. برای جواب این سوال لازم است توضیح هایی را بیان کنیم.

به طور کلی در هر زمانی افراد لازم است که به صورت مداوم  به بهداشت دهان خود اهمیت دهند. رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از اصلی ترین راه هایی است که باعث جلوگیری از هر گونه پوسیدگی و عفونت و …. می شود.

زمانی یک شخص ایمپلنت دندان انجام می دهد که دندان هایش را از دست داده باشد و برای جای خالی دندان ها اقدام به کاشت ایمپلنت دندان می کند. دلیل از دست رفتن دندان ها پوسیدگی است و اصلی ترین دلیل پوسیدگی، عدم رعایت بهداشت دهان است.

زمانی که یک شخص ایمپلنت دندان می کارد، باید اقدام به رعایت نکات بهداشتی کند؛ یعنی شستشوی مرتب دندان، استفاده از دهانشویه و همچنین استفاده مرتب از نخ دندان می تواند کمک زیادی به سالم ماندن ایمپلنت دندان و دیگر دندان های سالم کند. پس نباید فکر کرد که با تمام شدن درد و دوره درمان دیگر لازم به رعایت بهداشت نیست. این طرز فکر دندان ها را خراب می کند.

 

آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت
آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت

 

کاندید های عفونت ایمپلنت دندان

به طور کلی افرادی که  دخانیات مصرف می کنند جز اصلی ترین گزینه های عفونت ایمپلنت هستند. افراد سیگاری باید مصرف سیگار خود را کمتر کنند و  مرتب بهداشت دهان خود را رعایت کنند که مشکلات عفونتی برایشان به وجود نیاید.

همچنین افراد دیابتی و افرادی که کم بود وزن یا  اضافه وزن بسیار بالا دارند نیز جز  گزینه هایی هستند که   ممکن است با عفونت ایمپلنت روبرو شوند. از این رو این افراد باید سعی کنند با داشتن رژیم مناسب و  رعایت نکات توصیه شده توسط پزشک از این اتفاق جلوگیری کنند.

زمانی که افراد با مشکل عفونت ایمپلنت رو به رو میشوند پزشکان آنتی بیوتیک هایی را تجویز می کنند که این آنتی بیوتیک ها می توانند کمک به بهبودی ایمپلنت دندان کنند. البته به این نکته باید اشاره کرد که مصرف آنتی بیوتیک برای افرادی که مشکل قلبی، دریچه قلب و قلب مصنوعی دارند بسیار خطرناک است و به این گروه از افراد توصیه نمی شود.

باید دقت کرد که مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک می تواند به شدت خطرناک باشد و عوارضی را در پی داشته باشد. پس لازم است بعد از دستور متخصص ایمپلنت آنتی بیوتیک مصرف کنید.

توصیه خواندن : مراقبت از دندان و لثه ها

نکات مهم مصرف آنتی بیوتیک

یکی از موضوعات مورد بحث این است که چه افرادی می توانند آنتی بیوتیک مصرف کنند. به طور کلی آدم ها دو دسته اند؛ دسته اول افرادی هستند که سالم هستند و مشکل خاصی ندارند اما دسته دوم افرادی هستند که دارای مشکلات خاص هستند. افرادی که مشکلات خاص دارند نمی توانند آنتی بیوتیک مصرف کنند مگر این که زیر نظر دکتر باشد.

اما افراد سالم مشکلی برای مصرف آنتی بیوتیک ندارند و می توانند بعد از تشخیص دکتر اقدام به مصرف آنتی بیوتیک کنند اما نباید  بیش از حد  آنتی بیوتیک مصرف کرد.

 

آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت
آنتی بیوتیک برای عفونت ایمپلنت

 

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها