آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

 آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ بله، شما احتمالا پس از کاشت ایمپلنت دندان مقداری درد را تجربه خواهید کرد. معمولا در طی جراحی کاشت دردی نباید احساس کنید از آنجایی که تحت تاثیر داروهای بی حسی و بیهوشی هستید. پس از اینکه اثرات بی حسی برود، کم کم احساس ناراحتی در دهان و دندانتان می کنید.

میزان درد ایمپلنت به نحوه انجام پروسه کاشت و همچنین تعداد ایمپلنت های کاشته شده بستگی دارد. هرچه پروسه طولانی تر و تعداد ایمپلنت های دندان بیشتر باشد، به همان میزان درد هم بیشتر است.

 آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

تا چه مدت درد ایمپلنت به طول می انجامد

پاسخ این سوال به دلیل متفاوت بودن افراد و شرایطشان باهم ساده نیست. به طور معمول، درد پس از جراحی تا 10 روز به طول می انجامد. دندانپزشک متخصص برای شما داروهای مسکن تجویز خواهد کرد تا دردتان تسکین یابد، و به همین منوال در روز های آتی درد کمتری را متحمل خواهید شد.

درست است که کاشت ایمپلنت درد دارد، منتها این درد تنها تا یک هفته است، و بیشتر از 10 روز نخواهد کشید.

زمان بندی درد ایمپلنت دندان

در این جا جدول زمانی متداولی که در رابطه با درد دوره درمان پس از کاشت متحمل می شوید را آورده ایم:

درد ایمپلنت دندان پس از یک هفته

کاملا نرمال و طبیعی است که در این دوره احساس درد کنید، با راهکارها و مراقبت هایی که متخصص ایمپلنت توصیه کرده است پیش بروید. این دوره ممکن است تا 10 روز هم طول بکشد.

درد ایمپلنت دندان پس از دو هفته

در این زمان نباید دردی احساس کنید، اگر هنوز درد داشتید سریعا به دندانپزشک متخصصتان مراجعه کنید؛ ممکن است دندانتان دچار عفونت شده باشد.

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

درد ایمپلنت دندان پس از سه یا چهار ماه

در این دوره زمانی وجود درد به دلایل زیر می تواند باشد:

  • بیماری های خود ایمنی
  • منبع خونی ضعیف
  • تداخل با دیگر داروها
  • ضعف سلامت کلی بدن
  • عفونت
  • رد ایمپلنت توسط بدن
  • واکنش آلرژیک
  • آسیب بافت و یا اعصاب

در رابطه با هر کدام از این موارد، باید فورا به فوق تخصص ایمپلنت مراجعه کنید.

درد ایمپلنت دندان پس از یک سال و یا بیشتر

 

 آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

 

اگر پس از یک سال و یا چند سال تجربه درد ایمپلنت دندانتان را داشتید، می توانید به دلیل مشکلاتی از قبیل زیر باشد:

  • سیگار کشیدن مداوم
  • دندان قروچه
  • بهداشت دهانی ضعیف
  • فقدان بافت لثه در محدوده ایمپلنت
  • تابش اشعه به سر و یا گردن
  • فقدان و یا کمبود استخوان فک
  • عفونت

فاکتورهایی که موجب افزایش درد ایمپلنت می شوند

جدای از مواردی که در رابطه با درد ایمپلنت ناشی از جراحی بدون پیچیدگی و عارضه خاصی ذکر شد، مواردی نیز هستند که موجب درد بیشتری می شوند، مانند:

از دست دادن ایمپلنت

اگر فک از استخوان کافی برخوردار نباشد، می تواند منجر به از دست رفتن ایمپلنت دندان و عدم موفقیتش شود. این موضوع می تواند موجب به وجود آمدن درد و ناراحتی شود. در بیشتر موارد دندانپزشک ناچار به خارج ساختن ایمپلنت و تعویض آن می گردد.

عفونت

هرگونه عفونت لثه ای می تواند منجر به ایجاد درد شود، اگر به موقع تشخیص داده شود قابل درمان است.

پس زدن ایمپلنت

گاهی ایمپلنت دندان به خوبی با استخوان فک بیمار ادغام نمی شود و توسط بدن او پس زده می شود، یا به عبارتی موفق نمی شود. اگر این اتفاق برای شما بیوفتد، می تواند باعث از دست رفتن ایمپلنت دندانتان و در نتیجه ایجاد درد شود.

آسیب دیدن عصب

این مورد به نادر اتفاق می افتد. اگر دندانپزشک با دریل به عصب آسیب برساند و یا ایمپلنت را در نزدیکی عصب جایگذاری کند، می تواند موجب ایجاد درد شود. در این مواقع ایمپلنت دندان باید خارج شده و تعویض شود.

راهکارهای مدیریت درد ایمپلنت دندان

 آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟
آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟

راهکارهایی هستند که شما می توانید با انجام دادن آن ها دردتان را تسکین داده و آرام کنید. اگر از دندانپزشک متخصصتان در رابطه با راهکارهای مدیریت درد ایمپلنت سوال بپرسید، احتمالا او هم چند مورد از موارد زیر را توصیه خواهد کرد:

انتخاب دندانپزشک متخصص

انتخاب دندانپزشک متخصص ایمپلنت که کمترین هزینه را دریافت می کند شاید خوب به نظر برسد، منتها ایده مناسبی نیست. هزینه ارتباط مستقیمی با میزان کیفیت ایمپلنت و عملکرد دندانپزشک دارد. این به این معنا است که اگر از چنین دندانپزشک هایی توصیه برای تسکین درد بخواهید نتیجه خوبی نخواهید گرفت.

پیگیری دستورالعمل های پس از جراحی

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که دقیقا همان کارهایی که دندانپزشکتان گفته را انجام دهید. این موضوع برای حفظ سلامتی دهان و سلامتی کلی بدن شما بسیار ضروری و مهم است.

دارو

دندانپزشک احتمالا به شما مصرف داروهایی جهت تسکین درد و ناراحتی تان، مانند ایبوبروفن، را معرفی می کند. اگر داروی مذکور موثر واقع نشد، با دندانپزشک خود در رابطه با افزایش دوز و یا داروی جایگزین مشورت کنید.

آب نمک

قرقره کردن آب نمک در دهانتان می تواند باعث تسکین درد و همچنین پیشگیری از وقوع عفونت ناشی از باکتری شود. ممکن است کمی باعث سوزش شود ولی برای روند کلی بهبودی دهانتان پس از جراحی گزینه مناسبی است.

حفظ بهداشت دهان

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان هایتان 2 تا 3 بار در روز شدیدا توصیه شده است. این مورد بسیار مهم است و شما همیشه باید پیرو انجامش باشید. ممکن است دندانپزشک شما را از مسواک زدن ناحیه ایمپلنت دندان بازدارد.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها