تغذیه بعد از ایمپلنت + عوارض رژیم نادرست

تغذیه بعد از ایمپلنت + عوارض رژیم نادرست

همان طور که میدانید بعد از انجام هر جراحی نیاز به رعایت یک سری نکات داریم که یکی از موارد مهم در این میان، تغذیه مناسب بعد از جراحی می باشد

در مقاله های گذشته توضیح دادیم که ایمپلنت روشی برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته و یا این که پوسیده میباشد، ولی بهتر میباشد بدانید که پس از انجام جراحی ایمپلنت ضروری میباشد به توصیه دندانپزشک خویش در رابطه رژیم غذایی که به شما می دهد عمل فرمائید تا فرایند بهبود، بهتر انجام گیرد و به مشکل نخورید، رژیم غذایی که به شما داده میشود بسته به تعداد دندان هایی که جایگزین نموده اید متفاوت میباشد، در‌حالتی که تعدادی دندان را در فک بالا و پایین به شیوه ایمپلنت جای گذاری نموده اید قطعا لازم میباشد تا چند روز بعداز جراحی از مایعات به کارگیری نمائید و بعد آغاز به خوردن غذاهای نرم فرمایید.

ما در این مقاله توضیح داده ایم که در چه دوره ای بعد از ایمپلنت بهتر است چه غذاهایی مصرف کنید.

تغذیه بعد از ایمپلنت + عوارض رژیم نادرست
تغذیه بعد از ایمپلنت + عوارض رژیم نادرست

غذاهایی که بعد از ایمپلنت میتوانید بخورید

تغذیه در روز جراحی ایمپلنت : بعد از جراحی ایمپلنت به دلیل باز شدن لثه باید از غذاهای نرم استفاده کنید تا دچار درد و خونریزی در لثه نشوید، غذای نرم به بافت لثه آسیب نمیرساند، اما بهتر است درباره اینکه چه چیز هایی بخورید با پزشک خود مشورت کنید، زیرا با خوردن بعضی از مواد خوراکی به دلیل خاصیت اسیدی که دارند، در قسمت لثه احساس سوزش میکنید، در ضمن خوردن مایعات میتواند به بهبود بیشتر زخم های شما کمک کند.

تغذیه در هفته اول بعد از ایمپلنت : همچنان بهتر است از غذاهای نرم مانند سوپ ولرم که بیشتر مایل به سرد باشد، آبگوشت بدون نان، دسرهایی که در آن ها شیر و یا بستنی باشد و … استفاده کنید، هر چه قدر فشار کمتری به لثه وارد کنید طول زمان بهبود نیز کاهش می یابد.

تغذیه در ماه دوم بعد از ایمپنت : در ماه دوم بعد از انجام ایمپلنت میتوانید غذاهایی که نسبتا سفت تر از مایعات هستند را مصرف کنید، مانند : نان نرم، پوره سیب زمینی، گوشت چرخ کرده و …
با همین روند در روز ها و ماه های بعد از جراحی به تدریج میتوانید از غذاهای سفت تر استفاده کنید تا به طور کامل روند بهبودی انجام گیرد.

تغذیه بعد از ایمپلنت + عوارض رژیم نادرست
تغذیه بعد از ایمپلنت + عوارض رژیم نادرست

عوارض رژیم نادرست بعد از ایمپلنت

باید بدانید که اگر بعد از جراحی ایلمپلنت دندان از غذاهای سفت و سخت استفاده کنید باعث تشدید درد و خونریزی در لثه ها می شوند، خوردن مایعات با نی نیز میتواند باعث ایجاد لخته خون شود، همچنین خوردن غذاهای داغ تاثیر منفی بر روی درمان میگذارد، بنابراین بهتر است با رژیم درست بعد از ایمپلنت، دوره درمان را کوتاه تر کرده و بعد از گذشت مدتی دوباره به رژیم غذایی عادی خود بازگردید.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

    • اگر تمایل دارید از این مزایا استفاده کنید همین الان با شماره 09120957013 تماس بگیر یا فرم نوبت دهی  را پر کنید . 

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها