آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

هیچ یافته‌ای در مورد سرطان‌زا بودن ایمپلنت‌ها به دست نیامده است . تمام مطالبی که در مورد ارتباط ایمپلنت‌ها و سرطان وجود دارد در حد شایعه است و هیچ مطالعه علمی‌ای ارتباط این دو را نشان نداده است. یک نفر ممکن است بین اطرافیان یا دوستان خود فردی را مشاهده کند که درمان ایمپلنت انجام داده و بعدها به سرطان مبتلا شده است. این قضیه به معنای ارتباط علت و معلولی نیست.

ایمپلنت یک درمان برای بی‌دندانی است. اغلب افراد مسن به این درمان‌ها نیاز پیدا می‌کنند. طبیعی است که بیشتر این افراد در معرض بیماری‌های مختلف از جمله سرطان، ناراحتی قلبی و… باشند و لزوما 1 یا 2 مورد مشاهده به معنای ارتباط حقیقی بین این موارد نیست.

ارتباط واقعی علت و معلولی زمانی است که مطالعه طراحی‌شده نشان دهد بروز سرطان میان افرادی که ایمپلنت دندانی دارند، بیشتر از افرادی است که ایمپلنت دندانی ندارند. تاکنون هیچ مطالعه‌ای نتوانسته کوچک‌ترین ارتباطی بین کاشت ایمپلنت دندانی و سرطان نشان دهد بنابراین در حال حاضر نتیجه می‌گیریم نگرانی بابت سرطان‌زا بودن ایمپلنت‌های دندانی وجود ندارد.

 

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟
آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

 

بحث سرطان زایی ایمپلنت چیست؟

 

متاسفانه یکی از باورهای ناصحیح و رایج در جمعیت متقاضیان و افراد کاندید ایمپلنت و کاشت دندان، بحث سرطانزایی ایمپلنت و افزایش ریسک ابتلا به کارسینومای دهان پس از اقدام به این درمان است. پیش از پاسخگویی قطعی به سوال و دغدغه همیشگی متقاضیان در خصوص سرطان زایی ایمپلنت و کاشت های دندانی، بهتر است بدانیم کارسینوما و یا سرطان دهان چیست.

دکتر امیر محمدی:

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

کارسینومای دهان چیست؟

کارسینوما نوعی از تومورزایی در سلول های سطحی و لایه میانی اندام های مختلف از جمله بافت دهان و لثه است. بیش از ۹۵ درصد از موارد ابتلا به این عارضه، به دلیل مصرف مکرر و کنترل نشده دخانیات و مشروبات الکلی ایجاد شده و ۵ درصد از موارد ابتلا به دلایل ژنتیکی، عفونت ها و مشکلات مزمن دهان و دندان، سبک ناصحیح زندگی و مصرف برخی از داروهای شیمیایی ایجاد خواهند شد.

یکی از دلایل نگرانی و دغدغه متقاضیان ایمپلنت و کاشانه های دندانی از سرطان زایی ایمپلنت دندان، آسیب وارد شده به سلول های سطحی و میانی بافت لثه و دهان است.

تفاوت کارسینوما و التهاب لثه پس از ایمپلنت دندان

متاسفانه یکی از تشخیص های ناصحیح و نگران کننده پس از انجام ایمپلنت های دندانی، تشخیص نادرست کارسینومای دهان با التهاب بافت اطراف لثه در ناحیه جراحی شده است. تشخیص صحیح این عارضه اهمیت بسیار زیادی داشته و از ایجاد دغدغه های دائمی و امتناع ورزیدن از درمان به موقع کاشت های دندانی پیشگیری خواهد نمود.

 

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟
آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

 

احتمال سرطان زایی ایمپلنت چقدر است؟

در چند سال اخیر با توجه به افزایش دغدغه ها و نگرانی های موجود در خصوص سرطانزایی اینپلنت، تحقیقات و مطالعات آزمایشگاهی و دانشگاهی بسیار زیادی در این زمینه انجام شده و عدم ابتلا به کارسینومای دهان را اثبات نموده است.

نتایج حاصل از این تحقیقات نشان داده است که خطر ابتلا به سرطان دهانی پس از انجام ایمپلنت و کاشت دندان کمتر از ۰.۰۰۰۱۷ محاسبه شده و ابتلا به مشکلات و بیماری های زمینه ای، عفونت های پنهان دهانی و ریسک تحلیل رفتگی لثه را از مهم‌ترین و پارامترها و فاکتورهای موثر در ابتلا به کارسینوما های دهانی پس از ایمپلنت اعلام نموده اند.

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

سرطان و عوارض جانبی ایمپلنت

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟
آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

 

با استناد به مدارک علمی و نتایج حاصل از تحقیقات گسترده در این زمینه به جرأت می توان گفت، سرطان زا بودن ایمپلنت و کاشت های دندانی، کاملاً اشتباه بوده و در موارد بسیار نادری اتفاق خواهد افتاد.

به شکل کلی آسیب دیدگی اعصاب دندان و استخوان فک، تحلیل خفیف تا شدید بافت‌های دهان، جدا شدن لثه، راحت، خونریزی و خون مردگی شدید و خفیف، تورم لثه و عفونت های دهان و دندان از مهمترین عوارض جانبی ایجاد شده پس از ایمپلنت‌های دندانی بوده و در مواردی همچون ابتلا به مشکلات زمینه‌ای از جمله دیابت کنترل نشده، مشکلات انعقادی خون، درمان با برخی از داروها و عفونت های نهفته دهان ایجاد خواهد شد.

 

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها