ایمپلنت دندان و انواع کار گذاری ایمپلنت

ایمپلنت دندان و انواع کار گذاری ایمپلنت

 

ایمپلنت های دندانی همگی از جنس تیتانیوم ساخته می شوند و به چهار دسته تقسیم می شوند :

 

انواع کار گذاری ایمپلنت
انواع کار گذاری ایمپلنت

Implant Internal Connection

ایمپلنت ها با یک اتصال نر و ماده بهم متصل و توسط پیچ اتصال محکم می شوند .

ایمپلنت اینترنال یعنی اینکه قسمت MALE بر روی آباتمنت و قسمت FEMALE بر روی فیکسچر قرار گرفته . امروزه بیشتر از این نوع ایمپلنت استفاده می شود چون این نوع میتواند استتیک بهتری داشته باشد .

فقط در قطرهای 3 میلیمتر و کمتر امکان ایجاد Internal connection به دلیل قطر کم فیکسچر وجود ندارد زیرا باعث ضعیف شدن بدنه ایمپلنت می شود و به همین خاطر است که در این قطر ازExternal Connection یا ایمپلنت یک تکه One body استفاده می شود .

ایمپلنت اینترنال

One body implant

در این نوع ایمپلنت فیکسچر و آباتمنت یکپارچه است و زمان قالبگیری مثل تراش دندان تراشیده می شود و قالبگیری مستقیم انجام می شود .

External Connection Implant

یعنی اینکه قسمت MALE بر روی فیکسچر و قسمت FEMALE بر روی اباتمنت قرار دارد و از آن جاییکه داخل ایمپلنت تراشیده نمی شود ایمپلنت از مقاومت بیشتری برخوردار است هنوز هم بعضی از پرشکان برای دندانهای مولر از این نوع ایمپلنت استفاده می کنند .

ایمپلنت اکسترنال کانکشن

Mini Implant

به ایمپلنت با قطر کمتر از 3 میلیمتر مینی ایمپلنت گفته می شود که برای موارد موقتی استفاده می شود مثلا برای 6 ماه تا یکسال.

 

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

ایمپلنت دندان و انواع کار گذاری ایمپلنت

مینی ایمپنت

به عنوان مثال زمانیکه جراحی Full Mouth انجام می دهیم ممکن است که لازم باشد برای شش ماه پروتز موقت به بیمار داده شود در این صورت می توان از دو یا سه مینی ایمپلنت استفاده کنیم تا یک دست دندان موقت برای بیمار ساخته شود و در زمانیکه ایمپلنت های اصلی به بهره برداری می رسند مینی ایمپلنت ها حذف شوند .

ایمپلنت تیشو لول

ایمپلنت بن لول مماس با سطح کرست استخوان یا یک میلیمتر پایین تر از کرست قرار می گیرد و بعد از بستن کاور اسکرو لثه را روی آن سوچر می زنیم یا اینکه بجای کاور اسکرو هیلینگ آباتمنت می بندیم و لثه را دور هیلینگ اباتمنت سوچر می زنیم حالت اول جراحی دو مرحله ای نام دارد و حالت دوم جراحی یک مرحله ای چون دیگر مرحله بستن هیلینگ اباتمنت بعد از جوش خوردن وجود ندارد و در روز اول ابنکار انجام شده است .

مزایای ایمپلنت بن لول :

لبه پروتز زیر لثه قرار میگیرد و پایه فلزی دیده نمی شود

گیر غذایی وجود ندارد یا میزان آن کمتر است

ایمپلنت تیشو لول مماس با لثه قرار میگیرد قسمتی که درون استخوان وارد می شود بلاست شده و اسید شور است و قسمتی که در بین لثه میماند صیقلی یا Matchin surface است.

 

کاشت ایمپلنت دکتر امیر محمدی
کاشت ایمپلنت دکتر امیر محمدی

 

مزایای ایمپلنت تیشو لول :

  • محل اتصال آباتمنت با فیکسچر بیرون بافت استخوان و لثه است بنابراین تجمع باکتری در گپ بین فیکسچر آباتمنت به بافت استخوان و لثه آسیب نمی رساند .
    بهداشت محل اتصال فیکسچر آباتمنت بعلت دسترسی بهتر و آسانتر انجام می پذیرد .

 

معایب ایمپلنت تیشو لول :

           عدم زیبایی به علت اینکه طوق ایمپلنت دیده می شود .

عدم امکان دفن کردن ایمپلنت و اجبار برای جراحی یک مرحله ای

 

دكتر امير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”6″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها