تاثیر ایمپلنت بر صورت

تاثیر ایمپلنت بر صورت

کاشت ایمپلنت می تواند  تاثیرات زیادی بر روی صورت و زیبایی چهره بگذارد، استخوان های  فک برای پشتیبانی از دندان ها می باشند، هنگامی که دندانی در استخوان نباشد به مرور استخوان ها تحلیل رفته و کوچک تر می شوند و  در نهایت صورت کوتاه تر و فشرده تر شده و لب ها به دلیل این که دندانی وجود ندارد تا از آن ها پشتیبانی کند، در هم می روند و قسمت پایینی صورت چروک می شود.

بی دندانی فاصله عمودی اکلوژن را در چهره شما تغییر می دهد و سبب می شود که صورتتان کوتاه شود. همان طور که گفته شد، از دست دادن دندان و بی دندانی منجبر به  کاهش ارتفاع صورت می شود، برای جلوگیری از بی دندانی به غیر رعایت بهداشت دهان و دندان سعی کنید مراجعه منظم به دندان پزشک داشته باشید تا چنانچه دندان پوسیده ای داشتید درمان شود.

 

تاثیر ایمپلنت بر صورت
تاثیر ایمپلنت بر صورت

 

هنگامی که ایمپلنت کاشته می شود، استخوان های فک پشتیبانی خود را آغاز می کنند و در اطراف ایمپلنت سطح استخوان حفظ می شود. در واقع این از مزایای ایمپلنت است که کاشت آن سبب می شود تا استخوان فک حفظ شود و اگر قصد استفاده از دندان مصنوعی را دارید، ایمپلنت به ثبات آن نیز کمک می کند و پشتبانی قوی برای حفظ عضلات صورت است، درواقع ایمپلنت را می توان به معنای واقعی کلمه همانند یک دندان طبیعی دانست.

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

کاشت ایمپلنت دندان

در ابتدا برای اینکه تاثیر ایمپلنت را بر چهره خود مشاهده کنید، لازم است که نزد دندان پزشکی مراجعه کنید تا با تجربه کافی که از کاشت ایمپلنت دارد تمامی مراحل را به دستی انجام دهد چرا که در صورت عدم کاشت صحیح درست ایمپلت ممکن است که کاشت  منجبر به شکست شود و پس از آن مشکلاتی فراوانی را به همراه خواهد داشت. جهت کاشت ایمپلنت موفق بهتر است که مراحل زیر انجام شود:

ایمپلنت دندان

ایمپلنت ازسه قسمت تشکیل شده است:

  1. پایه فلزی از جنس تیتانیوم که به شکل پیچ می باشد، در داخل استخوان فک کاشته می شود و جایگزین ریشه دندان می شود.
  2. قسمت دوم اباتمنت است که به پایه فلزی متصل می شود، درواقع اباتمنت یک نوع اتصال دهنده است که پایه فلزی را به تاج دندان متصل می کند.
  3. قسمت سوم تاج دندان می باشد که کاملا شبیه دندان طبیعی است و معمولا از سرامیک یا پرسلن ساخته می شود.

 

تاثیر ایمپلنت بر صورت
تاثیر ایمپلنت بر صورت

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

در ادامه مراحل کاشت ایمپلنت دندان را ذکر کرده ایم:

  • مشاوره و ویزیت

در ابتدا لازم است که جهت مشاوره به دندان پزشک مراجعه کنید، دندان پزشک پس از انجام مشاوره و معاینه مراحلی که لازم است برای کاشت ایمپلنت انجام دهید را با شما درمیان می گذارد. دراین معاینه استخوان های فک بررسی می شود و مشخص می شود که استخوان تراکم کافی برای کاشت را دارا می باشد یا خیر، که در صورت تحلیل استخوان نیاز به پیوند استخوان می باشد و پس از چند ماه سپری شدن دوران بهبودی کاشت ایمپلنت انجام می شود ولی در غیر این صورت و وجود استخوان کافی کاشت ایمپلنت در جلسه بعدی معاینه قابل انجام است.

  • پیوند استخوان

اگر مدت زمان زیادی را بدون دندان سپری می کنید و لثه دچار تحلیل شده است لازم است که پیوند استخوان انجام شود، جهت بهبودی پیوند و ترمیم بهتر است که بازه زمانی 4 تا 12 ماهه سپری شود.

  • کاشت ایمپلنت

کاشت ایمپلنت در این جلسه صورت می گیرد، ابتدا سواخ کوچکی در استخوان فک ایجاد شده سپس پایه ایمپلنت در داخل استخوان فک کاشته می شود پس از قرار گرفتن پایه ایمپلنت 5 ماه برای فک پایین و 7 ماه برای فک بالا، زمان لازم جهت بهبودی لازم است.

  • قرار دادن اباتمنت

در این مرحله اباتمنت به پایه ایمپلنت متصل می شود. برای راحتی بیمار تا زمانی که پروتز اصلی آماده می شود، پس از متصل کردن اباتمنت و قالب گیری پروتز موقت بر روی اباتمنت متصل می شود.

  • نصب تاج اصلی

قالب گیری انجام شده و پس از آماده شدن تاج دندان اصلی، دندان مصنوعی با پیچ به اباتمنت وصل یا چسبانده می شود.

 

تاثیر ایمپلنت بر صورت
تاثیر ایمپلنت بر صورت

 

کاشت ایمپلنت دندان چه مزایایی دارد؟

 

ازجمله مزایای ایمپلنت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عمر زیاد

ایمپلنت دندان می تواند مادام العمر استفاده شود.

  • حفظ استخوان

کاشت ایمپلنت سبب حفط استخوان می شود و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می کند.

  • افزایش اعتماد به نفس

ایمپلنت به جهت زیبایی که دارد، همانند دندان طبیعی می باشد و سبب افزایش اعتماد به نفس می شود.

  • تکلم و غذا خوردن راحت

بعد از کاشت ایمپلنت به راحتی می توانید صحبت کنید بدون این که چیزی مزاحم صحبت کردنتان شود و بعد از اتمام دوره کامل درمان هر غذایی را به راحتی می توانید بخورید و مشکلی در این زمینه نخواهید داشت.

دكتر امير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها