تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت

تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت

اضافه کردن فلوراید بر روی ایمپلنت

درمان های فلورایدی می تواند بر روی سطح ایمپلنت انجام شود. باعث فراهم کردن یک نمای بسیار بسیار ظریف (در حد نانومتر) بر روی سطح خشن شده ایمپلنت (در حد میکرومتر) می شود.

تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت
تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت

تیتانیوم در ترکیب با فلوراید، Tif4 را ایجاد می کند که قابل حل شدن است و باعث تمایز سلول های استخوان ساز و ارتقاء جوش خوردن استخوان به ایمپلنت می شود.

ایمپلنت های لیزر شده

لیزر کردن سطوح ایمپلنت یک روش دیگر برای بالا بردن جوش خوردن استخوان به فلز می باشد و نشان داده شده است که این روش باعث بالا بردن چسبندگی سلولی به ایمپلنت می شود.

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

نقش دقيق خصوصيت شيميايي و توپوگرافي سطحي در وقايع اوليه استئواينتگريشن ايمپلنت هاي دنداني مورد بحث است و با توجه به اينکه بيشتر تحقيقات از نوع آزمايشگاهي بود، تعميم آن به درمان هاي باليني مورد بحث بوده و نياز به تحقيقات باليني بيشتر دارد.

 

ایمپلنت های آغشته به بیس فسفونات ها (Bis phosphonates)

در این ایمپلنت ها جوش خوردن بهتری دیده شده است، این موارد خاصیت ضد تحلیلی در استخوان دارند. از انواع زولندرونات و پامیدرونات استفاده شده است.

ایمپلنت های آغشته به Stain

استین ها داروهایی هستند که برای کاهش سنتز کبدی کلسترول استفاده می شوند. از Simvastatin استفاده شده و دیده شده که باعث بالا رفتن یک نوع پروتئین استخوانی (BMP) که باعث ارتقاء استخوان سازی می شود شده است و باعث بالا رفتن فعالیت سلول های استخوان ساز (استئوبلاست ها) می شود.

تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت
تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت

ایمپلنت های آغشته به آنتی بیوتیک

هدف از این کار برای جلوگیری از عفونت در ناحیه جراحی است. هیدروکسی آپاتیت به همراه جنتامایسین و همچنین با آنتی بیوتیک های سیستمیک می تواند قبل از جراحی بر روی ایمپلنت مالیده شوند. آنتی بیوتیک همچنین می تواند اندوتوکسین را از روی ایمپلنت بردارد.

تتراسیکلین جوش خوردن استخوان به ایمپلنت را قویا ساپورت می کند.

 ایمپلنت های آغشته به فاکتور های رشدی

فاکتور های رشدی مثل (BMP) و (DEFP)  و (TGF-B1) بر روی سطح ایمپلنت باعث تقویت التیام استخوان می شود. مشکل این روش این است که این فاکتور های رشدی باید در طول زمان آزاد شوند و نه بصورت یکباره.

* جدیدترین یافته در مورد ایمپلنت

پوششی برای ایمپلنت در نظر گرفته شده است که یک ماده قابل تجزیه است که برای افرادی که پوکی استخوان دارند مفید می باشد. نام آن soldent است که وقتی با استخوان تماس می یابد به مرور زمان تحلیل می رود و باعث آزاد سازی موادی من جمله (…) می شود که یه استخوان اجازه می دهد که تولید شود.

یک نوع پوشش جدید دیگر Laminin می باشد که احتمالا باعث بالا رفتن جوش خوردن استخوان به ایمپلنت می شود.

تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت
تغییرات شیمیایی بر روی سطح ایمپلنت

انواع ایمپلنت از لحاظ مرحله

  1. یک مرحله ای: بیشتر در نواحی خلفی کار می شود، پس از کاشت ایمپلنت یک قسمت فلزی صاف از ایمپلنت بیرون از لثه می ماند . مزیت آن عدم احتیاج به مرحله دوم جراحی است و عیب آن احتمال فشار آوردن به ایمپلنت در حین غذا خوردن است.
  2. نوع دو مرحله ای: در نواحی قدامی (زیبایی) بکار می رود ، نیاز به مرحله دوم جراحی و نصب اباتمنت موقت دارد، از خوبی های  آن عدم فشار به ایمپلنت و عیب آن نیاز به جراحی مرحله دوم که البته محدود است می باشد.

و در آخر اینکه  بر حسب نیاز های شما بر اساس نوع استخوان، نوع دندان از دست رفته (…) مصرف سیگار و یا الکل، فوق تخصص ایمپلنتشما تصمیم می گیرد که چه نوعی از ایمپلنت را با اطلاع و توافق شما بکار گیرد.

 

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها