سدیشن در دندانپزشکی

سدیشن در دندانپزشکی

بسیاری از مردم به دلیل ترس از دندانپزشکی به پزشک مراجعه نمی کنند و این یک ترس طبیعی می باشد که در تمام دنیا بین بسیاری از افراد وجود دارد، به همین دلیل است که مشکلات دهان و دندان زیادی در بین افراد وجود دارد، همچنین برخی از درمان های دندانپزشکی زمان زیادی را میبرد که بیمار از نشستن زیاد روی صندلی خسته و کلافه می شود، به دلیل این مشکلات، روشی برای درمان در دندانپزشکی وجود دارد که به آن سدیشن می گویند.

در این روش با استفاده از برخی داروها بیمار به خواب عمیقی فرو می رود که مانن بیهوشی می باشد و زمانی که از خواب بیدار می شود هیچ چیز از مراحل در مان به یاد نمی آورد، این روش برای افرادی که ترس زیادی از دندانپزشکی دارند بسیار مناسب بوده و میتوانند به راحتی به درمان مشکلات دهان و دندان خود بپردازند، در این مقاله درباره روش سدیشن بیشتر توضیح می دهیم و پیشنهاد میکنیم که با ما همراه باشید.

سدیشن در دندانپزشکی
سدیشن در دندانپزشکی

سدیشن یا دندانپزشکی در خواب به روش های مختلف 

سدیشن در درجه های مختلفی روی بیمار اعمال می شود که عبارتند از :

– سدیشن مینیمال : در این روش بیمار بیدار می باشد اما کاملا ریلکس و راحت است.
– سدیشن عمیق : در این روش بیمار به خواب نمیرود، اما هوشیاری هم ندارد.
– بیهوشی کامل : در بیهوشی کامل، بیمار کاملا به خواب رفته و هیچ آگاهی ندارد.
– سدیشن متوسط : این روش نیز به گونه ای است که بیمار نمیتواند صحبت کند و ممکن است برخی از مراحل را به یاد نیاورد.

سدیشن به چند روش مختلف انجام می شود که بسته به بیمار و نوع درمان، پزشک یکی از این روش ها را انتخاب میکند، یکی از روش ها سدیشن دهانی میباشد که در این روش معمولا یک ساعت قبل از شروع پروسه درمان به بیمار یک قرص که اکثرا در قالب Halicon  می باشد، داده می شود که در دوزهای مختلفی می باشد، در دوز های پایین تر بیمار به خواب نمیرود و سدیشن مینیمال اتفاق می افتد که کمی دچار گیجی می شوید، با دوز بالاتر این قرص بیمار به خواب هم میرود.
از دیگر روش هایی که سدیشن انجام میگیرد، به روش استنشاق می باشد که با قرار دادن یک ماسک روی بینی بیمار ترکیبی از گاز نیتروژن اکسید و اکسیژن را تنفس کرده و به آرامش کامل میرسد، پزشک با میزان این گاز زمان بیهوشی را تنظیم می کند و بعد از اتمام آن به راحتی میتوانید به کارهای خود رسیدگی کنید.
در روش سدیشن iv نیز دارویی به بیمار تزریق می شود که با سرعت بیشتری به خواب می رود.

سدیشن برای چه افرادی مناسب است

افرادی که ترس زیادی از دندانپزشکی دارند و این ترس مانع درمان آن ها می شود بهتر است این روش را امتحان کنند تا تجربه خوبی از دندانپزشکی برای آن ها باقی بماند، همچنین افرادی که آستانه درد پایین دارند، کسانی که نشستن طولانی مدت روی صندلی برای آن ها مشکل است، کسانی که رفلکس حلقی دارند، افرادی که دندان های بسیار حساسی دارند و زمانی که پروسه درمان بسیار طول بکشد میتوانند از روش سدیشن برای درمان استفاده کنند.

همچنین برای کودکانی که در طول درمان با پزشک همراهی نمیکنند میتوان سدیشن انجام داد و هیچ خطری برای آن ها ندارد، البته در روش سدیشن دهانی میزان دوز قرص بر اساس وزن کودک انتخاب می شود.

سدیشن در دندانپزشکی
سدیشن در دندانپزشکی

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

    • اگر تمایل دارید از این مزایا استفاده کنید همین الان با شماره 09120957013 تماس بگیر یا فرم نوبت دهی  را پر کنید . 

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها