شرایط لازم جهت انجام ایمپلنت دندان چیست ؟ 

شرایط لازم جهت انجام ایمپلنت دندان چیست ؟

 

امروزه بسیاری از افراد به دنبال بهترین و مناسب ترین زمان برای انجام ایمپلنت دندان هستند که شما نیز می توانید برای زیبایی دندان های خود، از ایمپلنت دندان استفاده کنید. البته توصیه می شود که در خصوص شرایط ایمپلنت دندان اطلاعات مورد نیاز خود را به دست آورده و از این طریق با آگاهی بیشتری اقدامات لازم را انجام دهید.

شرایط کاشت ایمپلنت دندان و بررسی آن برای کاشت ایمپلنت دندان بر عهده ی دندانپزشک است. دندانپزشک مختصص ایمپلنت با بررسی های اولیه و کلینیکی روش درمانی برای بیمار را بررسی و به بیمار معرفی می کند. درمان ایمپلنت بایستی با توجه به شرایط کاشت ایمپلنت برای بیمار انجام شود.

شرایط لازم جهت انجام ایمپلنت دندان چیست ؟ 
شرایط لازم جهت انجام ایمپلنت دندان چیست ؟  _  دکتر امیر محمدی

 

ایمپلنت دندان در چه شرایطی انجام می شود؟

 

ارتودنتیست ها معتقد هستند عمل ایمپلنت دندان را نمی توان برای همه افراد و تحت هر گونه شرایطی انجام داد. هدف از مشاوره ای که متخصص ارتودنسی قبل از عمل ایمپلنت برای بیمار ارائه می کند تعیین صلاحیت بیمار و وجود یا عدم وجود شرایط برای ایمپلنت دندان است.

متخصص ارتودنسی می تواند فضا های موجود بین دندانی را تنظیم نماید تا بعدا بتوان در فضا های تنظیم شده ایمپلنت قرار داد. متاسفانه بارها دیده شده است بیمار برای انجام ایمپلنت به دندان پزشک مراجعه می کند و علی رغم این که از نظر مالی هم مشکلی ندارد اما از شرایط لازم جهت ایمپلنت برخوردار نیست. در ادامه به برخی از مهمترین شرایط لازم جهت عمل ایمپلنت دندان اشاره خواهیم کرد:

 

  • سلامت جسمی بیمار

 

متخصص ابتدا از بیمار تقاضا می کند آزمایش هایی را انجام دهد تا سلامت جسمی بیمار تایید گردد. عمده ترین مشکلی که غالبا وجود دارد، عفونت است که تا زمان رفع نشدن این معضل نمی توان ایمپلنت دندان را انجام داد. با توجه به این که جراحی در لثه انجام می شود در نتیجه وجود عفونت می تواند منجر به پس زدن عمل شود. همچنین ابتلا به برخی از بیماری ها همانند بیمار های قلبی و عروقی و.. شرایط را برای کاشت ایمپلنت دندان مشکل می کند.

 

  • سلامت روانی بیمار

 

ایمپلنت دندان دوره نقاهت خاص خود را دارد. در این دوران که بسته به شرایط بدنی بیمار، سرعت عمل متخصص و… متفاوت است بیمار باید آستانه تحمل بالایی داشته باشد. از طرفی ترس از جراحی نیز نباید با او همراه باشد. توصیه می شود برای انجام ایمپلنت دندان به یک متخصص حرفه ای و با اخلاق مراجعه کنید تا در طول دوران با شما همراه باشد.

 

  • سلامت استخوان فک

 

کیفیت و کمیت استخوان فک یکی از مهمترین شرایطی است که در موفقیت ایمپلنت دندان تاثیر دارد. متاسفانه در برخی از افراد به حدی استخوان فک تحلیل رفته است که نمی توان کاشت ایمپلنت را در آن قسمت انجام داد. تصویر برداری های لازم جهت تعیین کیفیت و تراکم استخوان فک با همین نظور انجام می شد. ارتودنتیست باید  قبل از این که بیمار را به ایمپلنت دندان امیدوار نماید، صلاحیت استخوان فک برای عمل را تایید کند.

البته در صورتی که روش ایمپلنت برای چنین فکی مناسب نبود ناامید نشوید. یک متخصص ارتودنسی خوب راه حلی برای شما در نظر خواهد گرفت برای مثال قبل از درمان ایمپلنت باید فضا ها توسط ارتودنسی تنظیم شود و در صورت لزوم پیوند استخوان انجام گیرد.

 

  • سلامت عمومی

 

 چون برای کاشت ایمپلنت باید عمل جراحی انجام گیرد شرایط سلامت عمومی شما باید در حالت مطلوب قرار داشته باشد. بیمارانی که سیگار می‌کشند یا الکلی هستند یا به بیماری‌های خاص مانند دیابت مبتلا می باشند؛ درصد موفقیت کاشت ایمپلنت در آنها پایین است. چون روی فرآیند بهبود پایه ایمپلنت به استخوان فک آنها تاثیر می گذارد.
  • لثه های سالم

 

 از دیگر شرایط موفقیت کاشت ایمپلنت، داشتن لثه های سالم است تا بتواند پایه ایمپلنت و پروتز دندان مصنوعی را روی خود نگه دارد. افرادی که احتمال بروز بیماری پریودنتال در آنها بالاست ممکن است با شکست ایمپلنت دندان مواجه شوند.
  • رعایت بهداشت دهان و دندان

 

 ایمپلنت دندان باید در شرایط بهداشت کامل حفظ و نگهداری شود. رعایت بهداشت دهان و دندان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و چکاپ های منظم نزد دندانپزشک برای سالم ماندن ایمپلنت  های دندانی ضروری است. به یاد داشته باشید که این عادات حفظ بهداشت و سلامت دهان و دندان موجب سالم ماندن دندان های طبیعی شما نیز خواهد شد.
  • خودداری از دندان قروچه کردن

 

 در صورتی که دندان قروچه می کنید حتماً این مسئله را با دندانپزشک خود مطرح کنید. چون دندان قروچه کردن هم به پروتز دندان مصنوعی آسیب می رسانند و هم موجب می‌شود پایه ایمپلنت به خوبی با استخوان فک جوش نخورده و در جای خود لق شود.

 

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

از دیگر شرایط ایمپلنت دندان :

• تعداد دندان هایی که باید جایگزین شوند
• هدف از کاشت ایمپلنت از لحاظ زیبایی و عملکردی یا هر دو
• انتخاب نوع ایمپلنت مناسب
• تعیین عمل های جراحی جانبی مورد نیاز
• نوع داروهای مصرفی و یا بیماری های خاص
• وضعیت سلامت دندان‌های دیگر
• بودجه بیمار

در چه شرایطی باید دندان را کشید؟

شرایطی پیش می آید که دندانپزشک چاره‌ای جز کشیدن دندان ندارد. در صورتی که یکی از شرایط زیر را داشته باشید جراح مجبور است که ریشه دندان شما را از لثه خارج کند:
• روی هم افتادن دندان ها
• عدم تراز در دندان ها
• پوسیدگی شدید دندان

چرا بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کنیم؟

 

 

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که  دندان پزشک به شما توضیح خواهد اما به طور خلاصه می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• جلوگیری از جابجایی سایر دندانها
• حفظ سلامت استخوان فک
• جویدن راحت تر غذا ها
• حفظ ساختار چهره
زمانی که دندانپزشک یک یا چند دندان شما را می کشد سایر دندانها شروع به جابجا شدن به سمت فضای خالی می کنند و برای جلوگیری از چنین اتفاقی جراح به شما پیشنهاد می دهد که بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کنید تا فضای خالی بین دندانها پر شود.
اگر میخواهید استخوان فک شما تحلیل نرود باید دندان های پایدار، مستحکم و سالمی داشته باشید. زمانیکه یک یا چند دندان خود را از دست می دهید چون دیگر ریشه ای در استخوان وجود ندارد که از آن حمایت کند احتمال تحلیل استخوان به شدت بالا می رود بنابراین بعد از کشیدن دندان باید ایمپلنت کنیم تا از تحلیل استخوان جلوگیری شود.
اصلی ترین دلیل وجود دندان ها در دهان شما جویدن غذا هاست. در صورتی که جای یک یا چند دندان شما خالی باشد جویدن غذا برای شما مشکل خواهد بود. اما اگر بعد از کشیدن دندان، ایمپلنت کنید به شما کمک خواهد کرد تا هر نوع غذایی را که دوست دارید به طور کامل بجوید و در نتیجه سیستم گوارش شما نیز با مشکل مواجه نخواهد شد.
لب ها و گونه های شما توسط دندان های تان در جای خود نگه داشته می شود. پس اگر شرایط ایمپلنت دندان را داشته باشید می تواند برای حفظ ساختار چهره به شما کمک کند

دكتر امير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”6″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها