فول موس دندان چیست؟

فول موس دندان چیست؟

 

شما ممکن است دندان های خود را به دلایل مختلفی مانند  پوسیدگی، عدم رعایت بهداشت، کهولت سن، ضربات فیزیکی از دست بدهید . برای جایگزینی دندان‌های ازدست‌رفته پزشکان راه‌حل‌های متفاوتی را پیشنهاد می‌کنند ،یکی از آن راه‌حل‌ها ایمپلنت فول موس است .ایمپلنت فول ماوس یک پل دندانی بر پایه ایمپلنت کاشته شده در فک است  که کاملا ثابت بوده و بدون هیچ حرکتی مانند دندان طبیعی عمل می کند .

نحوه جای گذاری ایمپلنت فول ماوس به این شکل است که ابتدا پیچ های ایمپلنت که فیکسچر نام دارد توسط متخصص ایمپلنت در فک قرار می گیرد . پس از کار گذاشتن فیکسچر ۲ تا ۶ ماه طول می کشد تا فیکسچر های کاشته شده شرایط مناسب برای قرار گیری روکش را به دست آورند . در این مدت برای پوشش بی دندانی شخص می توان از روکش موقت استفاده نمود .

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

پس از پایان دوره ۲ تا ۶ ماهه و استحکام کامل ایمپلنت ها در فک، روکش های پل مانند برپایه ایمپلنت ها توسط پیچ های مخصوص محکم می شود و شخص دوباره می تواند به زیبایی قبل و با اعتماد به نفس بیشتر لبخند بزند.

طرح انجام ایمپلنت کل دهان می تواند برای هر فرد متفاوت باشد  . گاهی اوقات ممکن است میزان حجم استخوان فک برای کاشت ایمپلنت کافی نباشد و بیمار به استخوان فک احتیاج داشته باشد .در موارد جزئی  تحلیل استخوان ، بازسازی استخوان با کاشت ایمپلنت هم زمان انجام می شود و در موارد شدیدتر ابتدا بازسازی استخوان انجام می شود سپس ایمپلنت کاشته می شود . اگر تحلیل استخوان خیلی شدید باشد ، فرد باید در بیمارستان بستری شود و پیوند های وسیع تر استخوان فک را انجام دهد . پس از تکمیل بازسازی ، پایه ها داخل استخوان فک قرار می گیرند .

 

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

فول موس دندان چیست؟
فول موس دندان چیست؟

 

. در ادامه روش کاشت ایمپلنت فول موس دندان را توضیح خواهیم داد.

کاشت ایمپلنت فول موس دندان

در این روش پایه های ایمپلنت داخل استخوان فک قرار گرفته و سپس روکش موقت بر روی آن قرار میگیرد، پس از بهبودی پایه ها که معمولا چندماه (3 الی 6 ماه) زمان میبرد، روکش های پل مانند بر روی پایه های ایمپلنت توسط پیچ های مخصوصی محکم شده و فرد می تواند از آن ها همانند دندان های طبیعی خود تا آخر عمر استفاده کند و زیبایی خود را نیز بازیافته و حفظ کند.

چنانچه قصد استفاده از پروتزهای ثابت در ایمپلنت فول موس دندان را داشته باشید، حدود 6 الی 8 ایمپلنت در استخوان فک کاشته می شود؛ ولی اگر قصد استفاده از پروتر های متحرکی که قابل خارج شدن از دهان هستند را داشته باشید، 3 الی 5 پایه ایمپلنت داخل استخوان فک قرار می گیرد، لازم است که این گونه پروتزها 2 الی 3 بار در روز شسته و تمیز شوند و بعد از آن دوباره روی پایه ها قرار گیرند.

 

حتما بخوانید : چرا ایمپلنت شکست میخورد

 

قبل از کاشت پایه های ایمپلنت، متخصص ایمپلنت استخوان های فک را بررسی می کند، در صورتی که تحلیل نرفته باشند، در همان روز کاشت ایمپلنت انجام می شود ولی در صورتی که زمان زیادی از کشیدن دندان گذشته باشد و یا به هردلیلی استخوان تحلیل رفته باشد، ابتدا پیوند استخوان انجام می شود؛ پس از باز سازی لثه، پایه های ایمپلنت درون استخوان فک کاشته می شوند.

البته در مواردی که تحلیل استخوان جرئی باشد، کاشت ایمپلنت و بازسازی در یک جلسه انجام می شوند، در مواقعی که تحلیل استخوان شدید باشد، معمولا چندماه پس از بهبودی بازسازی، پایه های ایمپلنت داخل استخوان فک قرار می گیرند و در مواقعی که تحلیل استخوان شدید تر باشد و نیاز به بازسازی بیشتری داشته باشد، فرد در بیمارستان بستری می شود و پس از انجام بازسازی و گذارندن دوران بهبودی، پایه های ایملنت کاشته می شوند.

 

فول موس دندان چیست؟
فول موس دندان چیست؟

 

مزایای کاشت ایمپلنت فول موس نسبت به دندان مصنوعی

  • استفاده از فول موس نسبت به دندان مصنوعی زیبایی طبیعی بیشتری دارد.
  • فول موس دندان طول عمر بیشتری نسبت به دندان مصنوعی دارد و میتواند حتی در صورت استفاده درست و مراقبت صحیح مادام العمر باشد.
  • در ایمپلنت فول موس دندان به دلیل قرار گرفتن پایه های ایمپلنت داخل استخوان فک و وارد شدن نیروی حاصل از جویدن به استخوان از تحلیل رفتن آن جلوگیری می شود.
  • جویدن غذا در این روش بسیار راحت می باشد و دیگر دندان در داخل دهان تکان نمیخورد.
  • بیمار هنگام صحبت کردن نگران تکان خوردن و بیرون آمدن دندان مصنوعی نمی باشد.
  • رعایت بهداشت و مراقبت از دندان ها در روش فول موس راحت تر از دندان مصنوعی می باشد.

 

فول موس دندان چیست؟
فول موس دندان چیست؟

 

 

دكتر امير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها