همه چیز در مورد ترمیم دندان

همه چیز در مورد ترمیم دندان

دندان ها به دلایل مختلف از جمله عدم رعایت بهداشت ممکن است دچار پوسیدگی شوند. البته عوامل دیگری مانند ژنتیک، ردیف نبودن دندان ها و تغذیه نامناسب نیز در ایجاد پوسیدگی موثر است.

همه چیز در مورد ترمیم دندان
همه چیز در مورد ترمیم دندان

زمانی که دندان پوسیده می شود ترکیب شیمیایی آن دچار تغییر گشته، نرم و سست می شود و محلی جهت تجمع میکروب می گردد. در صورت درمان نشدن، دندان دچار تخریب شده و هم خود از دست می رودو هم باعث پوسیدگی بقیه دندانها می شود.

دندانپزشک با دریل مخصوص دندانپزشکی، نسج سالم دندان را از پوسیدگی و میکروب پاک کرده و قسمت از بین رفته را باتوجه به میزان نسج باقیماندهو موقعیت دندان با مواد مخصوص ترمیم می نماید. هرچه میزان از بین رفتن بافت دندان کمتر باشد، درصد موفقیت ترمیم دندان بیشتر و احتمال عود پوسیدگی آن کمتر می گردد.

اقدامات بعد از ترمیم دندان

1. بعد از ترمیم  دندان 1 الی 2 ساعت چیزی نخورید و تا 8 ساعت با طرفی که ترمیم نشده است غذا بخورید.
2. در ترمیم های همرنگ بهتر است پس از مصرف غذاهای رنگی نظیر چای، قهوه، شکلات ها و کشیدن سیگار بعلت آنکه رنگ ها جذب پرکردگی می شوند دهان را با آب شستشو داده و مسواک زده شود.
3. از خوردن مواد غذایی سفت و شکننده نظیر پسته، فندق یخ، ته دیگ، شکلات سفت و آب نبات با دندان ترمیم شده خصوصا در ترمیم های بزرگ اجتناب کنید زیرا باعث شکستن ترمیم یا دیواره های باقیمانده دندان می گردد.
4. ترمیم دندان مانند هر جسم دیگری عمر مفیدی داردلذا بریا ویزیت های دوره ای و احیانا نیاز به تعویض در زمان مناسب اقدام گردد.
5. دندان های ترمیم شده می توانند مجددا پوسیده شوند، بنابراین رعایت بهداشت دهان و دندان نظیر مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، مصرف کمتر مواد قندی و شیرینی الزامی می باشد.

همه چیز در مورد ترمیم دندان
همه چیز در مورد ترمیم دندان

عوارض احتمالی بعد از ترمیم

1. احساس بلند بودن دندان تاچند روز پس از ترمیم که در اینصورت از فشار آوردن بر دندان ترمیم شده اجتناب کرده و به کلینیک جهت کوتاه کردن پرکردگی دندان مراجعه کنید.
2. احساس درد و حساسیت تا چند روز که طبیعی می باشد.
3. پس از درمان ممکن است درد داشته باشید در صورتی که زمان آن طولانی شد( یکماه) احتمال التهاب عصب دندان وجو دارد که در اینصورت باید به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

    • اگر تمایل دارید از این مزایا استفاده کنید همین الان با شماره 09120957013 تماس بگیر یا فرم نوبت دهی  را پر کنید . 

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها