کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری

اولین توصیه در کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری این است که سیگار را ترک کنید، اما اگر به هر دلیلی نمی توانید این کار را انجام دهید یک هفته قبل و حداقل به مدت دو هفته پیش از انجام ایمپلنت دندان و حدود ۲ تا ۳ ماه بعد از آن باید آن را ترک کنید تا جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان فک به طور کامل انجام شود، و تا جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک مصرف سیگار خود را به حداقل برسانید. همچنین باید بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی حفظ کنید و به طور منظم به دندانپزشک مراجعه کرده و هر گونه پوسیدگی و عفونت یا مشکلات لثه را به سرعت درمان کنید تا کاشت ایمپلنت با مشکل مواجه نشوید.

 

کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری

 

عارضه حفره خشک در کاشت ایمپلنت

مهمترین پیامد منفی کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری عارضه حفره خشک می باشد. حفره خشک یا dry socket عارضه دردناکی است که در بعضی از موارد متعاقب کشیدن شدن دندان، در حفره ایجاد شده، لخته خونی تشکیل می شود که علاوه بر محافظت از استخوان و اعصاب، روند التیام را نیز آغاز می کند. اگر به هر دلیلی لخته خونی از محل مربوطه جا به جا شود سبب ایجاد حفره ای خشک یا درای ساکت می شود. در این حالت استخوان و اعصاب در معرض تحریکات محیط دهان قرار می گیرند.

چطور از عارضه حفره خشک در کاشت ایمپلنت جلوگیری کرد؟

 در خصوص کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری باید گفت که در صورتی که نمی توانید سیگار خود را پیش از انجام کاشت ایمپلنت ترک کنید، بهتر است حداقل به توصیه های زیر عمل کنید تا به عارضه حفره خشک پس از ایمپلنت دندان دچار نشوید:

-از patch نیکوتین استفاده کنید.
-به مدت ۴۸ ساعت بعد از عمل جراحی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
-از دندان پزشک بخواهید که حتماً مرحله زخم شما را بخیه کنند.
-هنگام سیگار کشیدن از گاز استریل روی ناحیه جراحی شده نگه دارید.
-از جویدن تنباکو و آدامس های نیکوتین دار خودداری کنیم.
-برای فراموش کردن عادت سیگار کشیدن به عادت دیگری روی بیاورید.

کاشت ایمپلنت برای افراد سیگاری

چه مدت پس از انجام پیوند استخوان می توان سیگار کشید؟

بهتر است به مدت دو هفته پس از انجام عمل جراحی پیوند استخوان از سیگار کشیدن خودداری کنید. کشیدن سیگار می‌تواند موجب افزایش خطر پیوند نخوردن گرفت استخوانی و یا عدم موفقیت عمل جراحی لیفت سینوس شود.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها