کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

ایمپلنت هم مانند هر جراحی دیگر مراحلی دارد که باید قدم به قدم انجام شود. شاید این سوال برای شما یا اطرافیانی که قصد انجام ایمپلنت دارند، پیش آمده باشد که ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟ امروز در این مقاله قصد داریم تا ضمن توضیحاتی درباره جراحی ایمپلنت شما را با مراحل انجام آن نیز آشنا کنیم چرا که بهتر است قبل از هر جراحی راجع به طریق انجام آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟
کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

 

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

به صورت خلاصه اگر میخواهید بدانید که ایمپلنت دندان چند مرحله دارد مراحل کاشت به صورت زیر می باشد:

  • مشاوه و ویزیت نزد دندان پزشک
  • کشیدن دندان پوسیده یا ریشه آن
  • انجام پیوند استخوان (درصورت نیاز)
  • قرار دادن فیکسچر در استخوان فک
  • وصل کردن اباتمنت به فیکسچر
  • قرار دادن روکش یا تاج دندان

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

  • مشاوره با دندان پزشک

قبل از انجام دادن جراحی ایمپلنت بهتر است که درباره آن با دندان پزشک مشورت کرده تا با انجام معاینات لازم تشخیص دهد که جراحی ایمپلنت می تواند برای شما مناسب باشد یا خیر. دندان پزشکان چند عامل را برای تشخیص این موضوع مدنظر قرار می دهند، عواملی مانند میزان بهداشت دهان و دندان، وجود استخوان کافی در فک، میزان سلامت وضعیت جسمانی و معاینه دندان های از دست رفته (یک یا چند دندان).

  • جراحی ایمپلنت

درواقع نباید انتظار داشته باشید که جراحی ایمپلنت سریع تمام شود، کاشت ایمپلنت چندمرحله دارد که زمان بر است و حتی ممکن است تا 6 ماه هم بهبودی کامل زمان ببرد.

در مرحله اول در صورت وجود دندان آسیب دیده ابتدا دندان باید کشیده شود، سپس پس از مدت زمانی که لثه و استخوان بهبود یافت، اگر نیاز به پیوند استخوان داشته باشید باید پیوند استخوان انجام شود چرا که وجود استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت الزامی است.

پس از آن ایمپلنت (پایه فلزی) در لثه قرار میگیرد که باید مدت زمانی بگذرد تا به استخوان فک جوش بخورد.

پس از بهبودی اباتمنت را به ایمپلنت متصل می شود سپس قالب گیری انجام شده و در مرحله آخر تاج دندان قرار میگیرد.

انجام تمامی این مراحل ممکن چندین ماه زمان ببرد ولی در نهایت دندانی با عملکرد و زیبایی دندان طبیعی خواهید داشت.

ضمنا برای انجام ایمپلنت، دریافت مشاوره و معاینه می توانید به بهترین متخصص ایمپلنت دکتر آریام مراجعه کنید.

 

کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟
کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

 

مراحل کاشت ایمپلنت

 

  • مشاوره و معاینه

اولین مرحله در کاشت ایمپلنت دندان، دریافت مشاوره از دندان پزشک است. برای این کار ابتدا دندان پزشک دندان هایتان را بررسی و معاینه می کند و توضیحات کامل در مورد مراحل کاشت، هزینه مورد نیاز برای انجام ایمپلنت و مدت زمان لازم برای بهبودی را برایتان ارائه می دهد، تا در صورت تمایل این کار را انجام دهید.

 

  • کشیدن دندان و ریشه ها

اگر دندان پوسیده و یا ریشه دندان هنور در دهانتان است، دندان پزشک ابتدا آن ها را کشیده و سپس شما پس از گذشت حدودا 2 ماه می توانید برای کاشت ایمپلنت اقدام کنید

 

  • پیوند استخوان

در بعضی موارد که استخوان کیفیت و استحکم لازم برای نگه داشتن و جوش خوردن ایمپلنت را ندارد، باید پیوند استخوان انجام شود. پس از انجام پیوند مدت زمانی را برای بهبودی باید صبر کنید.

 

برای حفظ کیفیت استخوان، بهتر است که حدودا 2 ماه پس از کشیدن دندان برای کاشت ایمپلنت اقدام نمایید زیرا در اثر گذشت زمان لثه ها به تدریج تحلیل رفته و استحکام لازم برای انجام جراحی ایمپلنت را ندارند.

 

  • کاشت فیکسچر

ایمپلنت از تیتانیوم تشکیل شده است که با سلول های بدن سازگار است، پس از انجام مراحل گفته شده دندان پزشک پایه ایمپلنت یا همان فیکسچر را در داخل استخوان فک قرار می دهد که انجام این کار حدودا 2 ساعت زمان میبرد، ولی مدت زمان بهبودی و فرآیند جوش خوردن پایه ایمپلنت با استخوان 3 الی 6 ماه است.

پس از کاشت فیکسچر دندان پزشک آن را بخیه میزند و بیمار باید پس از گذشت دو هفته به مطب مراجعه کرده و برای کشیدن بخیه ها اقدام کند، بعضی از دندان پزشکان بخیه هارا به صورت جذبی می زنند که در این صورت نیازی به مراجعه به مطب نیست.

پس از کشیدن بخیه ها گر بیمار در خواست پروتز معمولی یا تاج موقت را برای دوران بی دندانی داشته باشد، یک قالب گیری معمولی از دهان بیمار انجام می شود تا در مدت زمان بهبودی بدون دندان نباشد.

 

  • قرار دادن Abutment

اباتمنت روی ایمپلنت قرار میگیرد و و وظیفه حمایت و نگهداری از تاج را دارد، تاج روی اباتمنت پیچیده یا چسبیده می شود.

 

  • قالب گیری

دندان پزشک از دهان و دندان بیمار  قالب مناسب را میگیرد، سپس آن را به لابراتوار ارسال کرده و تاج پس از چند هفته برای نصب آماده می شود.

 

  • نصب تاج

پس از این که روکش آمده نصب شد، دندان پزشک آن را بر روی اباتمنت قرار می دهد. روکش به دو صورت ثابت و متحرک وجود دارد که دندان پزشک طبق نظر شما یکی از آن هارا بر روی ایمپلنت قرار می دهد.

روکش متحرک قابل جابه جایی می باشد و مانند دندان سفید مصنوعی است. از مزیت های این روکش ها این است که برای تمیز کردن میتوان به راحتی آن ها را ازجای خود برداشت.

در فرآیند ایمپلنت استفاده از روکش ثابت رایج تر می باشد. این روکش ها به صورت دائمی بر روی ایمپلنت قرار میگیرد و بسیار قوی می باشند ولی برای تمیز کردن نمیتوان آن ها را از جای خود خارج کرد.

هم اکنون ایمپلنت شما تمام شده است، ولی برای بهبودی سریع تر بهتر است که تا چندماه از دندان ایمپلنت شده مراقبت کرده و فشار زیادی به آن وارد نشود.

 

کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟
کاشت ایمپلنت دندان چند مرحله دارد؟

 

مراقبت بعد از ایمپلنت

 

مراقبت پس از ایمپلنت بسیار لازم و ضروری است شما همان گونه که ازدندان های طبیعی مراقبت می کنید، باید از دندان ایمپلنت شده نیز مراقبت کنید.

رعایت بهاشت دهان و دندان پس از ایمپلنت بسیار واجب و ضروری است.

  • مسواک زدن 2بار در روز
  • استفاده از نخ دندان
  • استفاده از دهان شویه
  • مراجعه  به دندانپزشک هر6ماه یک بار

در صورت مراقبت نادرست امکان شکست و یا خراب شدن ایمپلنت وجود دارد که عمدتا ممکن است به دلایل عفونت، دندان قروچه، فشار دادن و گار گرفتن باشد.

 

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

 

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها