بهترین زمان ایمپلنت دندان

بهترین زمان ایمپلنت دندان

بهترین زمان ایمپلنت دندان چه زمانی است ؟  اگر قصد ایمپلنت کردن دندان‌های فک بالا را دارید، حدود دو تا سه ماه باید صبر کنید. اما اگر می‌خواهید دندان‌های فک پایین را ایمپلنت کنید باید چهار تا پنج ماه را صبر کنید. البته همان طور که در قبل گفته شد، اگر از تراکم استخوانی کافی برخوردار باشید می‌توانید بلافاصله از کشیدن دندان ایمپلنت فوری کنید.

در صورتی که بیمار هیچ گونه بیماری لثه‌ای یا عفونت نداشته باشد، همچنین از روحیه خوبی برخوردار باشد می‌تواند ایمپلنت کردن را شروع کند. البته بعضی از بیمارانی که بیماری هایی چون قند خون کنترل نشده دارند، نمی‌توانند ایمپلنت کنند. چون استخوانشان پودر مانند است. نمی‌تواند پایه خوبی برای کاشت دندان داشته باشند.

 

بهترین زمان ایمپلنت دندان
بهترین زمان ایمپلنت دندان

 

 اما در ادامه به باقی بهترین زمان برای انجام دادن ایمپلنت می‌پردازیم که شامل:

۱.اگر استخوان لثه به خوبی بهبود پیدا کند، ۴ تا ۸ هفته طول می‌کشد و سپس می‌توان ایمپلنت کرد.

۲.اگر بافت استخوان سخت بهبود پیدا کند، ۱۲ تا ۱۶ هفته طول می‌کشد تا فرایند ایمپلنت کردن شروع شود.

۳.همچنین اگر حفره های دندان بخواهد بهبود یابد، بعد از هفته ۱۶ام می‌توان ایمپلنت گذاری انجام داد.

دکتر امیر محمدی:

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

مدت زمان درمان ایمپلنت با انجام پیوند استخوان

برای انجام پیوند استخوان ممکن است قبل از شروع یا همراه با پروسه ایمپلنت کردن صورت بگیرد. در هر دو صورت این کار لازم است، چون اگر تراکم استخوانی کافی وجود نداشته باشد، باید پیوند استخوان انجام شود. سپس کاشت ایمپلنت شروع شود. اگر می‌خواهید که همراه با پیوند استخوان، کاشت ایمپلنت دندان را شروع کنید باید بدانید که حدود ۴-۹ ماه وقت لازم است تا این پروسه تمام شود.

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

طول مدت جراحی ایمپلنت دندان چقدر زمان بر است ؟

بعد از این که فهمیدید بعد از چند ماه می‌توانید کاشت ایمپلنت انجام دهید، حالا احتمالاً یکی از سؤالات شما این است که هر جراحی ایمپلنت چقدر زمان بر است؟
اگر از یک پزشک متخصص باتجربه برای ایمپلنت کردن خود کمک گرفته‌اید، او مطمئناً می‌خواهد که با بهترین کیفیت پیوند استخوان را برایتان انجام دهد. سپس با استفاده از بهترین جنس ایمپلنت، دندان‌هایتان را درست کند. از سویی دیگر هر جلسه برای کاشت، ۳۰-۱۲۰ دقیقه زمان می‌برد و این پروسه چند ماه طول می‌کشد تا به پایان برسد.

 

بهترین زمان ایمپلنت دندان
بهترین زمان ایمپلنت دندان

 

بهترین سن برای انجام ایمپلنت

علاوه بر اینکه بخواهید بدانید تا چه مدتی پس از کشیدن دندان می‌توانید ایمپلنت کنید، باید به نکته مهم دیگر یعنی سنتان توجه کنید. نوجوانان اگر دندان‌های خود را بر اثر حادثه ای از دست بدهند تا به ۱۸ سال نرسیده باشند نمی‌توانند کاشت ایمپلنت کنند. بعد از ۱۸ سالگی هر فردی که یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد، می‌تواند به مراکز تخصصی معتبر برود و فرایند ایمپلنت کردن خود را شروع کند. بعد از داشتن سن مناسب باید میزان تراکم استخوان فک بررسی شود.

برای اینکه بدانید تا چند سال بعد از کشیدن دندان می‌توانید ایمپلنت کنید، بهتر است به طور خلاصه به شما بگوییم که بعد از کشیدن دندان اگر تراکم استخوانی بالایی داشته باشید بلافاصله می‌توانید ایمپلنت انجام می‌دهید. اما اگر استخوان متراکم نبود حداکثر تا ۹ ماه این پروسه طول می‌کشد تا تمام شود.

** قبل از هرکاری با پزشک خود مشورت کنید **

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها