تشخیص پوسیدگی دندان

تشخیص پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان در اثر تحلیل و سایش مینای دندان به وجود می آید، مینا سخت ترین لایه سطحی دندان است که به رنگ سفید می باشد، در صورتیکه بهداشت دهان و دندان نادیده گرفته شود، تجمع بیش از حد باکتری ها در نهایت موجب تشکیل پلاک دندان و در مرحله بعدی تارتارها خواهد شد، در ادامه بیشتر در خصوص پوسیدگی دندان خواهید خواند.

تشخیص پوسیدگی دندان
تشخیص پوسیدگی دندان

ورم لثه

باد کردن و تورم لثه می تواند از نشانه های وجود پوستگی در دندان باشد حتی اگر دردناک نباشد، اگر دندانتان دچار آسیب دیدگی بشود, ممکن است این آسیب دیدگی به عصب ها برسد و عصب های دندان دچار آسیب و عفونت بشوند. در چنین شرایطی ممکن است دندان درد نگیرد, اما عفونت در ریشه دندان و لثه وجود داشته باشد, اگر مشاهده کردید که لثه تان تورم کرده است سریعا به دندانپزشکی مراجعه کنید, زیر عدم توجه به این موضوع می توانید مشکلات بسیاری بدی را برای دندان ها و لثه و حتی سلامت کلی بدنتان به وجود بیاورد

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

مشاهده لکه روی دندان ها

وجود لکه های قهوه ای یا سیاه یا سفید بر روی دندان ها معمولا نشان دهنده پوسیدگی می باشد، با این حال ممکن است مشکل مربوط به پوسیدگی نیز نباشد، چنانچه لکه ای روی دندان تان مشاهده کردید بهتر است به دندانپزشکی برای بررسی موضوع مراجعه کنید.

خونریزی لثه در زمان مسواک زدن

اگر در زمان مسواک زدن دندانها لثه دچار خونریزی می شود ممکن است علت آن مربوط به پوسیدگی باشد, خونریزی لثه ها در زمان مسواک زدن می تواند نشانه ای از اختلال لثه یا پوسیدگی عمیق دندانی باشد, اگر در مرز بین دندان و لثه دچار پوسیدگی شدید شده باشید ممکن است ذرات مواد غذایی در حفره های ایجاد شده ناشی از پوسیدگی گیر کنند و باعث عفونت بیشتر و آسیب لثه ها بشوند.

درد دندان در زمان خوردن غذا

اگر زمانی که خوراکی را می خورید, دندانتان دچار درد می شود می تواند علت این درد وجود پوسیدگی یا ترک بر روی دندان تان باشد، اگر بعد از گاز زدن یا جویدن برخی از خوراکی ها دندان تان تیر می کشد و دچار درد ناگهانی می شود ممکن است این دندان دچار عفونت شده باشد، اگر زمانی که به دندانتان دست می زنید این دندان دچار درد می شود توصیه می‌کنیم حتماً به دندانپزشکی مراجعه کنید.

طعم تلخ یا بوی بد دهان

چنانچه متوجه بوی بد یا طعم تلخ در دهان تان هستید و اگر این موضوع برطرف نمی شود احتمال وجود پوسیدگی در دندان وجود دارد، زمانی که دندان دچار پوسیدگی و کرم خوردگی می شود حفره هایی روی دندان ها ایجاد می شود، در نتیجه ایجاد این حفره ها روی دندان ها ذرات غذایی درون این حفره ها گیر می کنند و باعث رشد باکتری ها می شوند، تجمع باکتری ها می تواند باعث ایجاد بوی بد در دهان بشود و اگر این مشکل رفع نشود در آینده می تواند مشکلات جدی تری برای دندان به وجود بیاورد. البته بوی بد دهان می تواند ناشی از وجود مشکلات لثه ای نیز باشد. قبلا مطلبی با عنوان علت بوی بد دهان چیست؟ + درمان ساده با روش های خانگی در سایت منتشر شده است, می توانید با مطالعه این مطلب اطلاعات مفیدی به دست بیاورید.

حساسیت دندانها به سرما و گرما

بخش مرکزی دندان یعنی پالپ دندان حاوی عصب و رگ های خونی می باشد، زمانی که دندان دچار پوسیدگی می شود و این پوسیدگی به بخش مرکزی دندان نزدیک می شود دمای غذایی که میخوریم بر روی این عصب ها تاثیر می گذارد، بنابراین اگر دندان هایتان به خوراکی های سرد یا گرم حساس شده باشند احتمال وجود پوسیدگی بر روی این دندانها وجود دارد.

 

حتما بخوانید : بهترین مرکز ایمپلنت دندان در تهران تخفیف

درد دندان در زمان بلند شدن هواپیما

برخی از افراد زمانی که هواپیما می خواهد از روی زمین بلند شود دندان شان درد میگیرد، علت این موضوع تغییر فشار هوا می باشد، تغییر فشار هوا می‌تواند روی عصب های دندانی که دچار عفونت شده اند تاثیر گذاشته و باعث درد و ناراحتی شدید در دندان بشود، اگر دچار چنین مشکلی می باشید برای رفع مشکلتان لازم است به دندانپزشک مراجعه کنید.

دندان دردهای مداوم

درد دندان شدید معمولاً از اصلی ترین علائم پوسیدگی دندانی می باشد مخصوصا در زمانی که دندان پوسیده در تماس با خوراکی قرار بگیرد، درد معمولاً یک نشانه می باشد و می تواند علت درد مشکل دندان یا بافت زیر لثه دندان باشد.

علت پوسیدگی های دندانی چیست؟

عامل اصلی پوسیدگی دندان ها تجمع باکتری ها روی سطوح دندانی و تغذیه از قندهایی که ما مصرف می کنیم و تولید اسید می باشد که این اسید در سطح میکروسکوپی باعث حل شدن مینای دندان شده و باعث ایجاد پوسیدگی روی دندان می شود.

تشخیص پوسیدگی دندان
تشخیص پوسیدگی دندان

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

    • اگر تمایل دارید از این مزایا استفاده کنید همین الان با شماره 09120957013 تماس بگیر یا فرم نوبت دهی  را پر کنید . 

  • [formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها