خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری

خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری

کاشت ایمپلنت در دوران بارداری

ایمپلنت های دندان به واسطه زیبایی دهان و رفع مشکل برای کسانی که دندان های خراب و ناهمگون دارند، بسیار مناسب و کارآمد می باشند که امروزه بسیاری از افراد به دنبال این هستند که برای رفع مشکل دندان های خود از ایمپلنت ها استفاده کنند.

ایمپلنت های دندان به راحتی می توانند جای دندان های اصلی را بگیرند و کاربردی مانند آنها داشته باشند و همینطور از دوام خوبی هم برخوردار هستند. اما سوال اصلی این است که آیا ایمپلنت دندان برای قشر خاصی از افراد مناسب است؟ خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری چه هستند؟ در ادامه بخوانید

خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری
خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری

همچنین به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند و اینکه می توان برای هر فرم فکی، آن را به کار گرفت گزینه بسیار خوبی برای جایگزینی دندان اصلی می باشند، از ایمپلنت می توان برای جایگزینی دندان های زرد، دندان هایی با شکلی نافرم، دندان های شکسته و همچنین دندان هایی که خراب شده اند استفاده کرد.

اما صحبت امروز ما در مورد این است که خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری چیست؟ و یا کاشت ایمپلنت در دوران بارداری اصلا خطراتی دارد؟ بهتر است برای کاشت ایمپلنت به بهترین متخصص ایمپلنت مراجعه کنیم؟

وضعیت دهان و دندان در دوران بارداری

در دوران بارداری به دلیل تغییرات و تحولات هورمونی تمامی سیستم بدن بانوان دچار تغییراتی میشود، معمولا این تغییرات همراه با تورم و التهاب میباشد، دهان و دندان هم از این تغییرات مستثنی نیستند؛ مخصوصا در ناحیه لثه، بانوان باردار دچار خونریزی می شوند و لثه های آنها به صورت غیر طبیعی حساس می شوند. همچنین لثه های بانوان باردار دچار التهاباتی می شود که خونریزی و زخم را تشدید می کند.

به این دلایل رسیدگی به بهداشت دندانی برای آنان کمی سخت و دشوار می شود، مخصوصا اگر بخواهند مسواک بزنند، ممکن است با خونریزی و درد مواجه شوند.

این التهابات و حساسیت های لثه معمولا از ماه سوم بارداری شروع می شود و در ماه ششم بارداری به حداکثر می رسد. اما پس از پایان بارداری و زایمان به تدریج به حالت اولیه خود باز می گردند و محو می شوند.

خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری
خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری

کاشت ایمپلنت دندان برای بهبود لبخند

همانطور که گفتیم ایمپلنت ها جایگزین بسیار مناسبی برای دندان های از دست رفته هستند. هر فردی می تواند در صورت برخوردار بودن از سلامت کام از ایمپلنت برای جایگزینی دندان اصلی خود استفاده کند. خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری می تواند به چند دلیل باشد.

ایمپلنت یک روش تهاجمی برای جایگزینی دندان اصلی توسط دندان مصنوعی می باشد بنابراین فرد باردار با یک جراحی مواجه می شود. خود ایمپلنت به تنهایی هیچ تاثیری بر بارداری نمی گذارد اما چون روش جایگذاری فیکسر ها همراه با جراحی میباشد توسط پزشکان توصیه نمی شود، به نقل از متخصصین ایمپلنت به دلیل خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری، توصیه میشود که برای ایمپلنت گذاری بعد از دوران بارداری اقدام نمایند.

چرا توصیه می شود که کاشت ایمپلنت بعد از دوران بارداری انجام شود؟

به طور کل می توان بعد از سه ماه اول بارداری می توان درمان های روتین مانند روکش گذاری، پر کردن دندان و عصب کشی را انجام داد. البته اگر فوریت های پزشکی نباشد این کار ها هم به توصیه متخصصین باید بعد از دوران بارداری انجام شود.

  • استرس در دوران بارداری

به نقل از انجمن تخصصی زنان و زایمان آمریکا وارد شدن هرگونه استرسی در دوران بارداری به مادر بر روی کودک هم تاثیراتی منفی می گذارد و برای سلامتی جنین مضر است.

از آنجایی که تمامی عملیات های عصب کشی، ایمپلنت گذاری و … به آدم در شرایط معمولی هم استرس وارد می کند، توصیه نمی شود که مادران باردار تا زمانی که زایمان نکرده اند، این کار ها را انجام دهند.

  • اشعه ایکس و تاثیرات آن بر جنین

از خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری مواجه شدن با اشعه ایکس می باشد که برای عکس برداری از دندان ها انجام می شود. البته بسیاری از پزشکان می گویند که اشعه ایکس برای عکس برداری از دندان ها فقط بر روی دهان تمرکز دارد و کاری به جنین ندارد اما باز هم این کار را توصیه نمیکنند و حدالامکان به دلیل خطرات احتمالی که ممکن است برای جنین بوجود بیاید، به مادران باردار توصیه می کنند که تمامی این پروسه ها را بعد از زایمان انجام دهند.

  • جراحی و استفاده از دارو های بیهوشی

دلیل اخری که باعث می شود که ایمپلنت

بعد از زایمان توصیه شود این است که کاشت ایمپلنت همراه با جراحی می باشد. در دوران بارداری تمامی سیستم بدن مادر از حالت نرمال خارج می شود. از دست دادن خون ممکن است تاثیر بدی بر مادر و در ادامه برای کودک داشته باشد، از طرفی دیگر به دلیل استفاده از مواد بیهوشی در این عمل و تاثیرات منفی آن بر جنین خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری را تشدید می شود.

خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری
خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری

جمع بندی

به دلیل خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری هرچند احتمالی توصیه می شود که بعد از دوران بارداری این کار انجام بگیرد، مگر این که فوریت پزشکی در کار باشد و اگر این کار انجام نشود ممکن است لثه و بافت استخوانی فک آسیب ببیند.

در دوران بارداری مادر باید در آرامش کامل باشد. جراحی، خونریزی و استفاده از مواد بیهوشی می تواند تاثیرات بدی بر روی کودک گذاشته و آن را با مشکلاتی هرچند کوچک درگیر کند به دلیل خطرات کاشت ایمپلنت در دوران بارداری این کار را بعد از زایمان با خیال راحت انجام دهید. برای یک ایمپلنت گذاری حرفه ای می توانید به مطب متخصص ایمپلنت دکتر امیر محمدی مراجعه کنید و از کیفیتی بی نظیر برخوردار شوید.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

  • اگر تمایل دارید از این مزایا استفاده کنید همین الان با شماره زیر تماس بگیر یا فرم نوبت دهی  را پر کنید . 

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها