دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان

دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان

دلایل نیاز به انواع دندان های مصنوعی

اولین دلیل می تواند شکل ظاهری دندان ها و تاثیرگذاری اش بر روی لبخند افراد باشد. دلیل دیگر می تواند فشاری باشد که بر روی دندان های مجاور گپ وارد می شود. معمولا دندان مجاور گپ اندکی انحراف به سمت گپ پیدا می کند و همین موضوع جویدن و غذا خوردن را برای بیمار سخت می کند. مواد غذایی می توانند در این گپ جمع آوری شوند و در نهایت منجر به پوسیدگی دندان و بیماری های لثه ای شوند.

دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان
دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان

انواع روش های جایگذاری دندان مصنوعی

اینکه از چه روشی برای جایگذاری دندان و یا دندان های افتاده باید استفاده کرد به تعداد دندان های افتاده، لوکیشن قرار گیری گپ ایجاد شده و شرایط دندان های باقی مانده بستگی دارد. سه روش اصلی برای این جایگذاری می توان نام برد

  • استفاده از دندان مصنوعی جزئی(متحرک)، برای یک و یا چند دندان
  • استفاده از بریج (پل) دندان، برای تعداد کمتر دندان افتاده و معمولا در یک سمت فک
  • استفاده از ایمپلنت دندان، جهت کاشته شدن درون استخوان فک

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

دندان مصنوعی جزئی چیست

دندان های مصنوعی ای هستند که می تواند برای یک دندان و یا بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. این دندان ها توسط ساختاری فلزی و یا پلاستیکی به هم متصل شده و به کمک لثه ها و دندان های دیگر در مکان مورد نظر قرار داده می شوند. بسته به مکان گپ و قرارگیری این دندان های مصنوعی، ساختار توصیف شده می تواند هنگام لبخند زدن یا باز کردن دهان نمایان شود.

تفاوت بین ساختار پلاستیکی و فلزی دندان های مصنوعی جزئی

دندان های مصنوعی پلاستیکی ارزان تر هستند، اما هرچه قدر که در ساختشان دقت به عمل می آید هنگام نصب ممکن است به دندان های مرتبط مجاور آسیب وارد کنند. دندان های مصنوعی جزئی فلزی از کبالت و کروم ساخته شده اند و بسیار محکم هستند. برای قرار گیری در دهان سبک تر هستند و توسط دندان های باقی مانده حمایت می شوند. فلز موجود در ساختار از روکشی به رنگ لثه و مشابه با دندان های دیگر ساخته شده است و از لحاظ قیمت گران تر هستند.

دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان
دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان

انتخاب بهترین روش

با مراجعه به دندانپزشک متخصص خود، با او مشورت کرده و بهترین روش متناسب با شرایط دهان و دندانتان را برگزینید.

استفاده از بریج دندان بلافاصله پس از کشیدن دندان

پس از کشیدن دندان، باید مدتی در حدود 6 ماه صبر کرد تا لثه به طور کامل ترمیم بیابد. گاهی می توان این مدت را از دندان های مصنوعی موقتی استفاده کرد.

نحوه مراقبت از دندان های مصنوعی

اگر دندان های مصنوعی جزئی از دستتان بیوفتند می شکنند. همیشه برای شستشوی دندان مصنوعی خود احتیاط لازم را رعایت کنید و زیر دست خود از ظرفی پر از آب و یا حوله استفاده کنید. برای تمیز کردن این دندان ها یک قانون وجود دارد: هر روز مسواک بزنید و دندان را در محلولی بخیسانید. برای مسواک زدن از مواد مناسب غیر ساینده ای باید استفاده کنید، نه خمیر دندان. خیلی شدید مسواک نزنید تا خراش و خرابی ای روی دندان ایجاد نشود.

هر روز در محلول تمیز کننده دندان قرارش دهید، این کار باعث می شود لکه های باقی مانده پس از مسواک زدن پاک شوند، دندان ها تازگی و شفافیت خود را حفظ کنند و از عفونتشان جلوگیری شود. در تمام طول شب دندان های مصنوعی را درون دهان خود نگه ندارید مگر اینکه دلیل مهمی برای نگه داشتنشان داشته باشید. اگر لکه و خرابی ای روی دندان مصنوعی خود مشاهده کردید به دندانپزشکتان برای ترمیم مراجعه کنید.

دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان
دندان مصنوعی جزئی و بریج دندان

راه های جایگزین دندان مصنوعی جزئی

اصلی ترین راه حل های جایگزین، بریج دندان ثابت و ایمپلنت دندان است. بریج دندان، در اصل تاج دندانی ساخته شده از پورسلین است که کاملا مشابه با سایر دندان ها ساخته می شود و انواع مختلفی نیز دارد. بریج دندان برای کاشته شدن احتیاج به یک یا دو دندان مستحکم مجاور گپ دارد.

ایمپلنت دندان هم همانطور که ذکر کردیم، جایگزین دیگری برای کاشت در گپ ایجاد شده است. ایمپلنت دندان از سه بخش ایمپلنت(ریشه)، اباتمنت (ارتباط دهده ایمپلنت و تاج) و تاج دندان ساخته شده است.

مراقبت ها

طبیعتا پس از استفاده از هر نوع جایگزینی برای دندان ها باید مراقبت های لازم پس از آن را هم رعایت کرد. به طور روزانه باید از مسواک و نخ دندان استفاده کرد، مخصوصا برای نواحی خاصی که احتمال تجمع موادغذایی وجود دارد.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟ ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها