روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس

روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس

روش کاشت ایمپلنت و جایگزین کردن دندان از دست رفته، با روشی بدون جراحی کردن و از طریق پانچ کردن فیکسچر ایمپلنت داخل لثه را، ایمپلنت به روش فلپ لس یا بدون جراحی می گویند.
البته باید گفت که فوق تخصص ایمپلنت شما قبل از انجام این روش باید فعالیت های لازم را انجام دهد تا این فرآیند با موفقیت کامل انجام شود. زیرا در این روش متخصص ایمپلنت باید اطلاعات لازم را از وضعیت آناتومیک استخوان های زیرین و اطراف محل مربوطه داشته باشد.
بنابراین برای کاشت ایمپلنت دندان به روش فلپ لس انجام رادیوگرافی CBCT ضروری می باشد، و در صورتی که وضع استخوان در نمای استخوان مناسب باشد و نیازی به پیوند استخوان و یا اکسپنشن استخوان نباشد و همچنین وضعیت عمومی سلامت دندان ها و دهان مناسب باشد می توان از ایمپلنت به روش فلپ لس استفاده کرد.

حتما بخوانید : علت پوسیدگی دندان ها

روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس
روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس

کابرد ایمپلنت به روش فلپ لس

باید گفت در مواردی که نیاز به پیوند استخوان وجود دارد و چسبندگی لثه مناسب نباشد این روش توصیه نمی شود. در صورتی که تحت این شرایط روش فلپ لس انجام شود، عوارضی مانند التهاب لثه یا پرفوراسیون (سوراخ شدن) استخوان فک را به دنبال خواهد داشت.

دندان هایی که همزمان با کشیدن آنها ایمپلنت جای آنها قرار می گیرد در واقع همان روش فلپ لس می باشد. در جایگزینی یک دندان با روش ایمپلنت که تنها یک ریشه دارد و اگر عفونت و التهاب لثه وجود نداشته باشد همزمان با کشیدن دندان ایمپلنت با روش فلپ لس انجام می شود.

البته در جایگزینی دو یا چند ریشه بهتر است دو یا چند ماه بعد از کشیدن دندان ایمپلنت انجام شود هر چند در موارد خاص مانند داشتن استخوان مناسب در ناحیه فورکا (محل تقاطع ریشه ها) ممکن است متخصص ایمپلنت تصمیم بگیرد که همزمان با کشیدن دندان ها، ایمپلنت انجام دهد. درواقع برای جایگزینی همزمان دندان های از دست رفته، وضعیت استخوان فک بسیار تعیین‌ کننده است.

به هر حال در صد موفقیت روش کاشت ایمپلنت فلپ لس در صورت انجام صحیح و نزد متخصص ایمپلنت با تجربه خیلی زیاد است.

 

حتما بخوانید : بهترین روش ترمیم دندان

مزایای روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس

درد کمتر بعد از جراحی، تورم کمتر و تحلیل کمتر استخوان را از مزایای اولیه روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس یا پانچ می توان عنوان کرد. در ادامه مزایای کامل آنرا عنوان می کنیم:

  • درد پس از جراحی وجود ندارد یا بسیار اندک است.
  • خونریزی حین جراحی کم است که این روش را مناسب افرادی که بیماری قلب و یا بیماری های مربوط به فشار خون دارند هست.
  •  تورم پس از جراحی وجود ندارد.
  • اکیموز یا کبودی پس از عمل رخ نمی دهد.
  • به لثه و استخوان آسیب وارد نمی شود.
  • نیازی به زدن بخیه نیست و مراجعه پس از جراحی برای کشیدن بخیه حذف می شود.
  •  درمان ایمپلنت را ساده و مثل پر کردن دندان می کند به نحوی که بیمار پس از قرار دادن ایمپلنت نیازی به استراحت نداشته و می تواند بر سر کار حاضر شود.
  •  در صورتیکه ایمپلنت داخل استخوان استحکام کافی داشته باشد وبیمار نیاز به داشتن روکش موقت در همان روز قرار دادن ایمپلنت داشته باشد با این روش امکانپذیر است.
  • مدت زمان قرار دادن ایمپلنت کوتاه تر است.
  • در این روش به دلیل اینکه آسیب به اطراف دهان کمتر است مدت زمان بهبودی بسیار کوتاه تر است و استخوان ها زودتر جوش می خورند.
روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس
روش کاشت ایمپلنت به روش فلپ لس

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها