سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان

سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان

زمانی که شخصی قصد انجام ایمپلنت را داشته باشند بهتر است از چگونگی روند کار و خوبی ها و مزایای روند کار اطلاعات کافی را داشته باشد، اگر اطلاعات کافی در اختیار شخص باشد به خوبی می تواند درباره نوع عمل تصمیم گیری بهتری داشته باشد و به هدف دلخواه خود خواهد رسید.

کاشت ایمپلنت یکی از عمل هایی است که درست انجام شدن آن بسته به شرایط متفاوتی دارد از جمله این شرایط می توان به نوع بافت لثه ها ، تعداد استخوان ها، رعایت کردن بعد از کاشت و سن افراد اشاره کرد. سن یکی از اصلی تری و مهمترین عواملی است که بر روی کاشت ایمپلنت دندان تاثیر زیادی دارد. از این رو لازم است درباره این موضوع تحقیق لازم را انجام دهید تا به مشکلی برخورد نکنید.

سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان
سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان

زمانی که شما اطلاعات کافی درباره شرایط سنی را بر روی ایمپلنت دندان داشته باشید، می توانید به  هدف دلخواه خود برسید و اگر به توصیه پزشک روش دیگری پیشنهاد شود می توانید با توجه به شرایط سنی  آن کار را انجام داده و  از مشکل خود راحت شوید. در ادامه شرایط سنی مختلف را برای شما بررسی خواهیم کرد.

ایمپلنت دندان

  • به گفته بسیاری از متخصصان و پزشکان ایمپلنت دندان از بهترین راه ها و بهترین جانشین برای دندان های از دست رفته است. ایمپلنت با استفاده از  پیچ و مهره  هایی از جنس تیتانیوم به ریشه دندان وصل می شود و دندان را به لثه وصل می کند. ایمپلنت دندان خوبی ها و مزایای بسیار زیادی دارد که از جمله این مزایا عبارت اند از:
  •  بهبودی دندان ها در هنگام حرف زدن و غذا خوردن
  • آسانی در تمیز کردن دندان
  • چهره ای کاملا واقعی و طبیعی
  • جلوگیری از چین و چروک های صورت
  • ثابت ماندن دندان ها

ایمپلنت دندان دارای دو نوع ثابت و متغیر است. انواع ثابت که از اسمش مشخص است در دهان ثابت هستند و انواع متغیر قابلیت تغییر و جابجایی دارند. تفاوت چندانی در این دو نوع وجود ندارد. این کار معمولا با توجه به نوع لثه ها و بودجه مورد نظر و توصیه پزشک پیشنهاد می شود. همچنین شرایط سنی می تواند در این کار و انتخاب نوع کاشت ایمپلنت دندان تاثیر زیادی داشته باشد.

سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان
سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان

محدودیت های سنی در کاشت ایمپلنت دندان

از مزایای کاشت ایمپلنت این است که  محدودیت سنی در این کار وجود ندارد یعنی فرد با هر سنی که دارد می تواند این کار را انجام دهد. همانطور که گفته شد، ایمپلنت جایگزین ریشه دندان می شود و به استخوان ها متصل می شود از این رو کیفیت  استخوان ها برای جوش خوردن و ثابت ماندن ایمپلنت تاثیر زیادی دارد.

زمانی که لثه های یک فرد فاقد استخوان های محکم باشد و یا اگر استخوان های ضعیف داشته باشند لازم است که پیوند استخوان بر روی لثه های وی انجام شود.

کاشت ایمپلنت  دندان برای نوجوانان و کودکان

نوجوانان و کودکان با توجه به شرایط سنی که دارند استخوان های آن ها در حال رشد هستند و متاسفانه سن مناسبی برای کاشت ایمپلنت ندارند. بهتر است افرادی که قصد کاشت ایمپلنت دندان را دارند بالای 18 سال باشند. عملکرد ایمپلنت به تراکم مناسب استخوان ها  وابسته است و این دسته از افراد میزان استخوان و دوام استخوان مشخصی ندارند و به همین دلیل بهتر است، افراد بالای 18 سال اقدام به کاشت ایمپلنت دندان کنند. و درمان مناسبی برای این گروه از افراد نیست.

کاشت ایمپلنت دندان در بزرگسالان

کاشت ایمپلنت دندان برای بزرگسالان هیچگونه  محدودیت ندارند و کیفیت ایمپلنت بستگی به تراکم و کیفیت استخوان ها سلامت دندان و دهان و مراقبت بعد از کاشت ایمپلنت دارد.

اگر شما قصد دارید که عمل کاشت ایمپلنت دندان را انجام دهید بهتر است ابتدا اطلاعات لازم و کافی در رابطه با شرایط خاص آن مانند سن مناسب کاشت ایمپلنت دندان را به دست آورید. به این نکته نیز توجه کنید که حتما عمل کاشت ایمپلنت را پیش بهترین متخصص ایمپلنت انجام دهید تا در نهایت از نتیجه راضی باشید.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها