علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟

علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟

عفونت ایمپلنت دندان یکی از مشکلات ایجاد شده به دنبال کاشت دندان است. این عارضه نسبتاً شایع بوده و به دلایل مختلفی پس از جراحی ایمپلنت در افراد متقاضی ایجاد خواهد شد. توصیه می‌شود به منظور درمان زودهنگام و پیشگیری از بروز مشکلات جدی تر، نسبت به علائم عفونت ایمپلنت دندان آگاه بوده و در صورت مشاهده هر یک از علائم ایجاد شده، به دندان پزشک معالج خود مراجعه نمایید.

حتما بخوانید : تشخیص پوسیدگی دندان

 

علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟
علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟

عفونت ایمپلنت چیست ؟

عفونت ناشی از باکتریها در ایمپلنت یک عارضه نگران کننده است چون خطر تخریب استخوان فک را بالا میبرد. کاشت ریشه مصنوعی دندان رقابتی بین پاتوژنهای عفونت زا و دفاع سلولی بدن به راه می اندازد.

اگر باکتریها در این رقابت برنده شوند، یک لایه بیوفیلم بر روی تیتانیوم ایمپلنت تشکیل میدهند که آنها را از آنتی بیوتیک محافظت میکند، بنابراین به راحتی به رشد خود ادامه میدهند.

همین که ایمپلنت به واسطه میکروبها احاطه شد، درمان با واکنش التهابی مواجه میشود که به آتروفی استخوان منتهی میگردد.مهم‌ترین نکته‌ای که پس از کاشت ایمپلنت باید مورد توجه قرار بگیرد، تمیز کردن دندان متصل شده به ایمپلنت است که برای این منظور حتما باید علاوه بر مسواک از نخ دندان نیز استفاده شود.

دکتر امیر محمدی:

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

عامل ایجاد کننده عفونت پس از ایمپلنت دندان چیست؟

باکتری ها، اصلی ترین عوامل ایجاد کننده عفونت ایمپلنت دندان می باشد. حفره ایجاد شده به منظور کاشت پایه تیتانیومی ایمپلنت، عفونت های پنهان دهان و دندان و باکتری های موجود در فضای داخل دهان از مهمترین دلایل ایجاد کننده عفونت ها پس از اتمام مراحل کاشت دندان بوده و در موارد به خصوص احتیاج به اقدامات درمانی جدی خواهند داشت.

 

علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟
علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟

 

علائم عفونت ایمپلنت دندان چیست؟

علایم عفونت ایمپلنت دندان شبیه بیماری لثه است ، موارد زیر میتواند جزو این علایم باشد :

• لق ‌شدن یا تکان خوردن ایمپلنت
• قرمزی یا باد کردن لثه پیرامون ایمپلنت
• احساس طعم ناخوشایند در دهان
• بوی بد دهان
• درد تیر کشنده یا احساس ناراحتی در این ناحیه
• درد گنگ و مبهم در هنگام لمس
• ترشحات چرکی از این ناحیه
• نمایان شدن رزوه های ایمپلنت
• سخت شدن جویدن
• تب
• خونریزی در هنگام مسواک زدن اطراف ایمپلنت

درمان عفونت دندانی پس از جراحی ایمپلنت

درمان به منظور کاهش و پیشگیری از گسترش بیش از حد عفونت و تسریع روند بهبودی، چند نوع آنتی بیوتیک با توجه به دستور دندان پزشک است. معمولاً مصرف آنتی بیوتیک ها به شکل منظم و اصولی، علائم بالینی ناشی از عفونت ایمپلنت دندان را کاهش داده و ظرف چند روز، این علائم را از بین خواهد برد. نوع و تعداد آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط دندانپزشک، بسته به میزان عفونت ثابت بوده و در برخی از موارد احتیاج به چندین دوره درمان خواهد داشت.

پیشگیری از عفونت دندان پس از ایمپلنت

یکی از مهمترین اقدامات پیشگیرانه به منظور کاهش ریسک ابتلا به عفونت پس از ایمپلنت، رعایت بهداشت دهان و دندان، به ویژه در هفته اول پس از انجام جراحی ایمپلنت است.

رعایت تصحیح و اصولی بهداشت دهان و دندان، مانع از تجمع باکتری های مولد عفونت در فضای اطراف حفره ایجاد شده در لثه به منظور کاشت پایه ایمپلنت شده ریسک ابتلا به عفونت را به شدت کاهش خواهد داد. توصیه می شود در صورت ابتلا به مشکلات و بیماری‌های زمینه‌ای، عفونتهای مزمن دهان و دندان و مشکلات مربوط به سیستم ایمنی، پیش از اقدام ایمپلنت دندانی، دندانپزشک خود را از این وضعیت آگاه نموده و در صورت لزوم درمان‌های آنتی‌بیوتیکی بیش از جراحی را بنا به تجویز دندانپزشک آغاز نمایید.

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟
علائم و درمان عفونت ایمپلنت دندان چیست ؟

 

عوارض ناشی از عفونت های ایجاد شده پس از ایمپلنت

توصیه می شود نسبت به عفونت های دندانی پس از جراحی ایمپلنت کاملاً آگاه بوده و در صورت مشاهده و بروز هر یک از علائم ذکر شده در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه نمایید. یکی از مهمترین عوارض ایجاد شده به دنبال عفونت‌های درمان نشده پس از انجام ایمپلنت های دندانی، افزایش ریسک ابتلا به بیماری های سیستمی از جمله روماتیسم قلبی و مشکلات تنفسی جدی در افراد است. از این رو به منظور پیشگیری از بروز گسترش عفونت و ایجاد مشکلات جدی تر، به پزشک مراجعه نموده و درمان های آتی بیوتیکی مناسب را بسته به نظر دندانپزشک خود آغاز نمایید.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها