لمینت دندان راهی فوق العاده برای داشتن لبخندی جذاب

لمینت دندان امروزه یک فرایند معروف و نام آشنا به حساب می آید. به دور و اطراف خود که نگاهی بیندازیم ، متوجه می شویم که خیلی از افراد برای داشتن لبخندی زیبا به این پروسه روی آورده اند ؛ از بلاگر و اینفلوئنسرهای دنیای مجازی گرفته تا افرادی که روزانه در اجتماع های مختلف می بینیم. اما دلیل این همه محبوبیت پروسه لمینیت دندان چیست؟ قطعا نتایج طبیعی و ماندگاری که از فرایند لمینت کردن دندان ها به دست می آید ، می تواند یک فاکتور اصلی در این امر باشد. اگر به دنبال یک تغییر جذاب و اساسی در چهره خود هستید ، می توانید این پروسه را انتخاب کنید. فقط به یاد داشته باشید که بهترین پزشک را برای خود برگزینید که از متریال برتر استفاده نموده و بر تمام پروسه تسلط بالایی دارد. دکتر امیر محمدی ، سعی دارد تمامی افرادی که در پی رسیدن به یک لبخند زیبا هستند را با پروسه لمینت دندان ، مزایای آن ، چگونگی انجام پروسه و حتی هزینه فرایند آشنا کند. پس با ادامه مقاله همراه ما باشید.

برترین مزایای لمینت های دندانی

لمینت دندان که عموما از جنس سرامیک است مزیت های فوق العاده داشته و همین امر باعث بالا رفتن امار متقاضیان آن شده است. جهت آگاهی از مشخصات مثبت لمینیت های دندان ، به موارد زیر توجه کنید :

  • مقاومت بالایی داشته و طول عمر آن ها طولانی مدت است.
  • ظاهر بسیار طبیعی برای دندان ها ایجاد می کند.
  • برای اتصال آن در برخی موارد مینای دندان تراشیده می شود آن هم به میزان کم
  • در برابر رنگ و لکه مقاوم هستند.

هزینه لمینت دندان در سال 1402 تغییر کرد

در راستای تعیین قیمت ونیر سرامیکی دندان ، فاکتورهای مختلفی دخیل هستند که یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین آن ها ، گذشت زمان است. امروزه همه ما به طور کامل از شرایط اقتضادی حاکم بر جامعه آگاهی داریم و مشخصا میدانیم که هزینه ها روز به روز در حال افزایش هستند. بنابراین کسانی که در سال 1401 قصد لمینت کردن دندان هایشان را داشته اما اقدامی در این راستا انجام نداده اند ، در سال 1402 باید هزینه بیشتری را بپردازند. از دیگر مواردی که هزینه لمینت دندان در تهران را تحت تاثیر قرار می دهد می توان به روند آماده سازی دندان و میزان دشواری آن ، درمان عوامل زمینه ای و میزان مهارت دکتر اشاره کرد. به متقاضیان عزیز توصیه می شود برای انکه به طور دقیق از این مسئله مطلع شوید ، به متخصص مربوطه مراجعه نمایید تا بعد از معاینه هزینه لمینیت دندان در شهر تهران را دقیق به شما بگوید.

بهترین نوع لمینت دندان

بهترین نوع لمینت دندان

در اینجا موادی که برای تهیه ونیرهای دندان برای بیماران طراحی شده اند معرفی می کنیم. این مواد بر اساس نیازهای هر بیمار و شدت هر گروه از نیازها، برای بیماران تهیه شده اند. ونیر پرسلن که بهترین درمان را ارائه داده و بعنوان یکی از رایج ترین متریال، برای چندین سال، پرطرفدارترین گزینه بوده است. این ونیرهای سرامیک در برابرا لکه مقاوم بوده و دارای رنگ طبیعی دندان هستند. ماندگاری و طول عمر بالا ویژگی دیگر این متریال است.

اگر بخواهیم به مزایای این نوع لمینت دندانی اشاره کنیم، مقاوم بودن در برابر لکه، داشتن بافت بسیار مشابه با بافت دندان، ماندگاری بیش از 10-15 سال، احتمال آسیب دیدگی بسیار پایین، عدم آسیب زدن به لثه را می توان بر شمرد. این لمینت دندانی بسیار گران بوده و برای تعبیه آن باید مینای دندان تراش داده شود.

لمینت های کامپوزیت نیز بسیار شبیه به لمینت پرسلین هستند با این تفاوت که متریال متفاوت آنها باعث کم هزینه تر شدن شان شده و نصب شان نیز سریع تر است. نقطه ضعف این لمینت، کوتاه تر بودن طول عمر و بالاتر بودن احتمال لک شدن آن است.

چگونه بهترین نوع لمینت متناسب با لبخندمان را انتخاب کنیم؟

مناسب ترین لمینت دندان یا ونیر برای دندان های هر بیمار، نوعی است که بتواند ارزشمندترین مزایا را برای دندان داشته و زیباترین لبخند را خلق کند. اگر شما نیز یکی از افرادی هستید که به خدمات دندانی نیاز دارید باید با متخصص دندانپزشک قرار ملاقاتی را مقرر کنید تا با بررسی شرایط دندان های شما بهترین گزینه ای که بتواند عالی ترین خدمات را به شما بدهد برایتان انتخاب شود.  فاکتورهایی که باید در زمان تحقیق برای یافتن ونیر مناسب برای لبخند تان در نظر بگیرید شامل موارد زیر می باشد:

  1. رنگ دندان ها
  2.  شکل دندان ها
  3. شکل صورت

متخصص دندانپزشک می تواند از طریق انتخاب پروسه و معرفی کردن گزینه های مناسب بر اساس معیارهای متناسب با نیاز شما کمک تان کند. زمانی که کار به مرحله تعیین نوع لمینت برای بیمار می رسد، هزینه ، طول عمر لمینت، دوام و فاکتورهایی که در اخذ یک تصمیم درست اثر گذار هستند مد نظر قرار داده می شوند.

 

آیا شما کاندید مناسبی برای لمینت دندان هستید ؟

زمانی که به انجام یک پروسه فکر می کنید ، در وهله اول باید مطمئن شوید که گزینه ایده آلی برای انجام پروسه هستید ؛ چگونه ؟ می توانید با سرچ کردن اصطلاح لمینت دندان ، به مطالب مرتبط دست پیدا کنید و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. همچنین مشورت با بهترین دکتر برای لمینت کردن دندان در تهران نیز می تواند تکمیل کننده اطلاعات شما باشد. در ادامه برای شما نکاتی را متذکر شدیم که اگر با یک یا تعدادی از آن ها درگیر باشید ، می توانید خود را کاندید خوبی برای فرایند لمینت دندان بدانید :

  • ساییدگی مینای دندان : در طول زندگی هر فرد ، مینای دندان ساییده مات می شوند. این امر می تواند به سبب مصرف زیاد نوشیدنی هایی مثل چای و قهوه ، کشیدن سیگار به صورت مداوم و استفاده از برخی داروها وقوع یابد. البته دندان های بعضی از افراد به لحاظ ژنتیکی مستعد چنین عارضه ای است.
  • پوسیدگی دندان : همانطور که سن مان بالا می رود ، دندان ها نیز به طور طبیعی دچار پوسیدگی می شوند. در نتیجه احتمال ترک خوردگی ، شکستگی و بوجود آمدن ظاهری نامتقارن برای دندان ها بالاتر می رود که این مورد با لمینت دندان قابل اصلاح است
  • ژنتیک : برخی از افراد به طور ژنتیکی دندان هایشان از همدیگر فاصله نامتناسبی داشته و هر چه سن شان هم بیشتر می ود فاصله دندانی هم افزایش پیدا می کند.
  • دندان های نامتقارن : به سبب دندان قروچگی یا بخاطر فرسایش و پوسیدگی طبیعی دندان ،  ممکن است ظاهر دندان ها از تقارن خارج شوند.
  • تغییر رنگی : گاهی اوقات تغییر رنگ دندان ها به قدری سخت بوده و به مینای دندان نفوذ کرده که پروسه بلیچینگ دندان نمی تواند تاثیر گذار باشد. در این موارد لمینت دندان بهترین راه حل است.

نکته ! اگر دندان ها درگیر مشکلات جدی تری مثل آسیب دیدن ریشه دندانی بودند ، ابتدا این موارد باید درمان شوند سپس پروسه زیبایی به انجام رسد.

اقدامات لازم قبل از لمینت دندان

  1. پیش از اتصال ونیر سرامیکی ، باید دندان ها و لثه ها سالم باشند. در غیر این صورت ، دکتر ابتدا هر گرونه بیماری لثه یا خرابی دندان را درمان می کند.
  2. ونیر سرامیکی دندان همیشه برای همه انتخاب مناسبی نیست. کسانی که عادت دارند دندان هایشان را به همدیگر بفشارند یا به دندان قروچگی مبتلا هستند ، نباید تخت روند مذکور قرار بگیرند. چرا که در صورتی که این اعمال به طور مداوم انجام شوند ، فشاری که به ونیر سرامیکی می آورند باعث شکستگی و ترک خوردگی آن می شوند.
  3. پروسه تراشیدن مینا دندان برگشت ناپذیر است ، بنابراین زمانی که تصمیم تان قطعی شد ، برای لمینت کردن دندان ها اقدام کنید.
  4. یکی از معایب لمینت این است که احتمال دارد به مرور زمان ونیر از جای خودش جدا شود؛ بنابراین فرد باید مجدداً به بهترین متخصص لمینت دندان در تهران مراجعه کند و تحت روند قرار بگیرد.
  5. خوب است که بعد از اتصال ونیرهای سرامیکی ، به طور مرتب با دندانپزشک ملاقات داشته باشید.

با مراحل لمینت دندان آشنا شوید

برای بعضی از متقاضیان این سوال پیش می آید که پروسه لمینت کردن دندان ها به چه صورت است؟ از این بابت در این قسمت به طور کامل مراحل آن را کامل توضیح دادیم :

لازم است بدانید برای اتصال لمینت از جنس سرامیک دندان ، باید چند مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید ؛ به عبارتی این پروسه طی چند مرحله انجام می شود. در قدم اول ، دندان ها باید آماده سازی شوند. بدین معنا که در صورت نیاز ،پزشک بخش بسیار کمی از مینای دندان را تراش می دهد. پس از آن ، پزشک دندان ها را قالب گیری می کند. زیرا لمینت ها بر عکس ونیر کامپوزیت به صورت قالب بر روی دندان قرار می گیرد.

پس از این مرحله ، قالبی که از دندان ها گرفته شده ، به لابراتوار دندانپزشکی فرستاده می شود تا قالب ونیر سرامیکی مطابق با فرم و شکل دندان های فرد مراجعه کننده ساخته شود. تا زمانی که قالب اصلی اماده شود ، برای اینکه روند آماده سازی دندان ها حفظ شود ممکن است یک ونیر موقت را به فرد دهد تا از آن استفاده کند.

مرحله آخر زمانی است که دیگر قالب لمینت دندان آماده شده است. دکتر قالب را به لحاظ رنگ و فرم با دندان های طبیعی مقایسه می کند و در صورت وجود تناسب برای اتصال آن به دندان ها با ماده چسبنده ، اقدام می کند. در صورت مناسب نبودن ونیر سرامیکی با دندان ها ، بهترین دکتر لمینت دندان در تهران مجدد آن را به آزمایشگاه می فرستد تا ایرادات ان برطرف گردد.

بعد از پروسه لمینت دندان به چه مراقبت هایی نیاز است ؟

لمینت دندان

پس از آن که ونیر سرامیکی روی دندان ها اتصال یافت ، پزشک نکاتی را در خصوص مراقبت از آن ها به شما توضیح می دهد. مهم ترین مراقبت های بعد از لمینت دندان عبارتند از :

  • رعایت کردن بهداشت دهانی ؛ یعنی مسواک زدن و کشیدن نخ دندان
  • با دندان هایتان خوراکی های سخت مثل بادام ، گردو و پسته را نشکنید
  • اگر ورزشکار هستید و در رشته ورزشی پر برخورد یا رزمی فعالیت دارید بهتر است از گارد یا محافظ دهان استفاده کنید.
  • از کشیدن سیگار تا حد امکان خودداری کنید.
  • زمانی که قهوه یا چای صرف کردید بلافاصله دهان و دندان هایتان را شست و شو دهید.

لمینت دندان با کامپوزیت چه فرقی دارد ؟

هر چند این دو ونیر به منظور زیباسازی دندان ها و اصلاح فرم ، رنگ ، شکستگی و ترک خوردگی انجام می شوند اما از جهاتی با هم تفاوت هایی دارند. عموما قیمت لمینت دندان از کامپوزیت بیشتر است.  عموما کامپوزیت دندان در یک جلسه به اتمام می رسد ولی لمینت کردن دندان ها به 2 الی 3 جلسه مراجعه به دندانپزشکی را نیاز دارد.

از نظر ماندگاری ، ونیر سرامیکی از ونیر کامپوزیت ، ماندگارتر است. همچنین لمینت مقاومت بالایی دارد و به راحتی شکسته نمی شود و لکه نمی گیرد. ظاهری که در نتیجه لمینت کردن برای دندان ها بدست می آید ، طبیعی تر است. اینکه لمینیت بهتر است یا کامپوزیت ، بسته به شرایط هر فرد مشخص می شود. بهترین دکتر لمینت تهران پس از انجام معاینات لازم و اگاهی از خواسته های فرد بهترین پیشنهاد را به او ارائه می دهد.

عمر لمینیت دندان

یکی از سوالاتی که از سوی متقاضیان زیادی از دکتر لمینت دندان در تهران پرسیده می شود این است که لمنیت دندان تا چند سال دوام دارد. متریال سازنده لمینت سرامیکی مقاومت بالایی دارند. بدین معنا که به سختی به شکستگی دچار می شود. همچنین به راحتی تغییر رنگ نمی دهند و می توانند برای مدت بیشتری در رنگ اصلی خود باقی بمانند. به طور کلی اگر به درستی از لمینت های سرامیکی دندان مراقبت کنید ، می توانید بین 15تا 20 سال از ماندگاری آن ها بهره مند شوید.

لمینت دندان برای چه افرادی توصیه نمی شود؟

افرادی که یکی از موارد زیر در مورد آنها مصداق دارد، قبل از بهره مند شدن از هر گونه روند درمان دندانی، بهتر است اقدام به رفع این مشکلات نمایند:

  • افراد مبتلا به بیماری های جدی در لثه

اگر به بیماری های فعال لثه یا بیماری پریودنتال مبتلا باشید داوطلب خوبی برای لمینت دندان محسوب نمی شوید. علت این است که این بیماری ها می تواند باعث خوردگی و فرسایش استخوان های پایه شود و در نتیجه استخوان کافی برای پشتیبانی از لمینت وجود نخواهد داشت.

  • حساسیت داشتن به متریال استفاده شده در لمینت دندان

در برخی افراد مواد استفاده شده در لمینت دندان ممکن است باعث احساس خارش در لب ها و زبان شده و موجب متورم شدن گلو و مشکلاتی در تنفس شود.

  • ابتلا به مشکلات جدی در دندان ها

اگر به مشکلات جدی در دندان های خود دچار هستید می توانید از درمان های دیگر از قبیل بریس یا سایر درمان های توصیه شده توسط پزشک خود استفاده کنید.

  • داشتن عادات بد از قبیل جویدن ناخن ها یا دندان قروچه یا جویدن یخ

اگر به این رفتارهای نادرست عادت دارید قبل از اقدام برای لمینت دندان بهتر است نخست به ترک آنها اقدام کنید چون این عادات باعث آسیب دیدن لمنیت می شود.

  • ناتوانی در دنبال کردن مراقبتهای روتین دهان و دندان

وقتی دندان های خود را لمینت می کنید برای دستیابی به موفقیت از این فرایند درمان، لازم است عادات روتین مراقبت از دهان و دندان از قبیل مسواک زدن دندان ها حداقل دو بار در روز، نخ دندان زدن روزانه دندان ها و چک آپ دندان ها توسط دندانپزشک طبق یک برنامه زمانبندی شده منظم را دنبال کنید.

آیا فرایند لمینت دندان درد دارد؟

هیچ پروسیجر درمانی بدون درد یا حساسیت نمی باشد، ولی این احساس درد در بیماران مختلف، متفاوت است چون هر فردی دارای آستانه درد خاص خود می باشد. در زمان درمان، از بی حسی موضعی استفاده می شود تا بیمار در طول فرایند، دردی را احساس نکند و پس از آن نیز پزشک برای بیمار خود، داروی مسکن را تجویز می کند تا بتواند درد احتمالی را تحت کنترل قرار دهد.

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها