مسواک مخصوص ایمپلنت

مسواک مخصوص ایمپلنت

وقتی که دوره بهبودی پس از جراحی به پایان رسید، ایمپلنت‌ها نیاز به مراقبت‌ جدی و مداوم دارد. دستیار دندانپزشک دستورالعمل‌ها و روش‌های مختلفی که برای وضعیت ایمپلنت تان لازم و ضروری هستند را به شما ارائه می‌دهد.

لازم است که این دستورالعمل‌ها را رعایت کنید و در کنار آن از وسایل بهداشتی با کیفیت استفاده کنید. دندانپزشک در مورد تعداد دفعاتی که لازم است برای بررسی سلامت ایمپلنت‌ها به مطب مراجعه کنید هم با شما صحبت خواهد کرد. تعداد کمی از ایمپلنت‌ها ممکن است باعث ایجاد التهاب ایمپلنت (پری ایمپلنتایتس) شود که در این وضعیت بافت‌های اطراف ایمپلنت دچار عفونت می‌شوند.

این مشکل اغلب به خاطر تمیز نکردن ایمپلنت به اندازه کافی و رشد پُژُک‌های دندان رخ می‌دهد. چک‌آپ مرتب به جلوگیری از عفونت ایمپلنت و احتمال خراب شدن کامل آن کمک می‌کند.

 

مسواک مخصوص ایمپلنت
مسواک مخصوص ایمپلنت

اگر می‌خواهید از این عوارض جلوگیری کنید لازم است حتماً با دندانپزشک خود درباره نحوه صحیح مسواک زدن بعد از ایمپلنت و انتخاب مسواک مناسب صحبت نمایید.

ویژگی های مسواک مخصوص ایمپلنت

گردن زاویه دار موجود در مسواک های مخصوص ایمپلنت سبب می شود که مسواک به فضای زیر لثه هم دست یابد و گردن دراز و سرکوچک آن به فضای زیر ایمپلنت نیز دست می یابد و آن قسمت ها را به طور کامل تمیز می کند. تمیز کردن زیر پروتز، دسترسی به مناطق دشوار و سطوح ایمپلنت و از بین بردن جرم پلاک روی دندان ها از ویژگی های مسواک ایمپلنت می باشد.

نکات استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت

  • دقت کنید که این کار را به آرامی و بادقت انجام دهید، طوری که به بافت لثه آسیبی وارد نشود. مسواک زدن، لثه را در برابر عفونت مقاوم می کند و از مشکلاتی که امکان دارد پس از کاشت ایمپلنت رخ بدهند، جلوگیری می کند.
  • استفاده از مسواک مخصوص ایمپلنت دوبار در طول روز لازم است. بهتر است که این کار را یک بار در صبح و یک بار در شب انجام دهید، لازم است که زمان استفاده از مسواک سه دقیقه باشد، به شست و شوی فضاهای خالی بین لثه و تاج دندان هم دقت کنید.
  • برای تمیز کردن بین دندان ها بهتر است که از مسواک بین دندانی استفاده شود.
  • از هر خمیر دندانی می توانید جهت تمیز کردن دندان ها استفاده کنید.
  • استفاده از دهانشویه نیز مناسب می باشد، چنانچه دندان پزشک دهانشویه مخصوصی برایتان تجویز کرده است، به هیچ عنوان آن را نادیده نگیرید و حتما استفاده کنید.

 

مسواک مخصوص ایمپلنت
مسواک مخصوص ایمپلنت

 

بهداشت دهان و دندان خود را جدی بگیرید

حتی موفق‌ترین جراحی ایمپلنت‌ دندان هم تنها نیمی از مسیر برای رسیدن به دندان‌هایی سالم و لبخندی زیبا است. نیمه دوم این فرایند، شیوه‌ای مناسب و موثر برای مراقبت از ایمپلنت‌های کار گذاشته شده است. موفقیت کاشت ایمپلنت و حفظ سلامتی آن و نداشتن عوارض جانبی به مراقبت‌های صحیح دهان و دندان پس از فرایند کاشت ایمپلنت بستگی دارد.

ایمپلنت یکی از پیشرفته‌ترین شاخه‌های دندانپزشکی است که امکان داشتن جایگزینی برای یک یا چند دندان از دست رفته را فراهم می‌کند. یک ایمپلنت دندانی جایگزین ریشه‌ دندان می‌شود که از تیتانیوم یا فلزی مشابه ساخته شده و از طریق جراحی درون استخوان فک کاشت می‌شود. در طول بهبود، استخوان اطراف طی فرایندی که به آن الصاق استخوانی می‌گویند به درون ایمپلنت رشد می‌کنند. نحوه درمان با ایمپلنت با توجه به تعداد دندان‌های از دست رفته متفاوت خواهد بود:

روش ایمپلنت موثر

• یک یا دو دندان

کار گذاشتن ایمپلنت جداگانه برای هر دندان، و گذاشتن تاج سرامیکی روی آن

• چند دندان مجاور همدیگر

ایجاد پل ایمپلنت، تعداد ایمپلنت‌ها به شرایط فردی بیمار بستگی دارد.

• یک یا هر دو فک و فقدان تمامی دندان‌ها

یک پل کامل یا پروتز کامل برای نگهداری ایمپلنت‌ها، تعداد ایمپلنت‌ها به شرایط فردی بیمار بستگی دارد.

 

حتما بخوانید : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

 

یک دندان ایمپلنت کاشت شده، بسیار شبیه دندان طبیعی خواهد بود، در نتیجه نیاز به بهداشت دهان و دندان خوب و بررسی‌های مرتب دندانپزشک خواهد داشت. ایمپلنت‌ها برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته و بازگرداندن عملکرد و زیبایی به دندان‌ها، راه درمانی موثر و طولانی مدتی هستند.

 

مسواک مخصوص ایمپلنت
مسواک مخصوص ایمپلنت

 

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

 

آیا استفاده از مسواک برقی بعد از ایمپلنت مجاز است؟

برخی افراد فکر می‌کنند که لرزش ناشی از مسواک برقی ممکن است منجر به آسیب رسیدن به استخوان و خرابی ایمپلنت‌ ها شود، اما واقعیت عکس این است.

تیتانیومی که در ساخت ایمپلنت دندان استفاده می‌شود به عنوان ریشه‌هایی برای دندان مصنوعی عمل می‌کنند. چون آن‌ها در فک قرار می‌گیرند باعث تحریک رشد استخوان‌های جدید شده و مانع ضعیف شدن استخوان می‌شوند.

فک‌ها برای حفظ استحکام خود نیاز به تحریک ناشی از جویدن دارند که ایمپپلنت تیتانیومی هم باعث تحریک این استخوان‌ها برای رشد می‌شود. ویبره و لرزش‌های مسواک برقی شبیه لرزش‌های ناشی از جویدن است بنابراین هیچ آسیبی به ایمپلنت‌ها نمی‌رسانند و حتی می‌توانند مفید هم باشند.

مسواک‌های برقی برای تمیز نگه داشتن ایمپلنت‌ها هم مفید هستند، چون می‌توانند به تمامی گوشه کنار اطراف دندان کاشت شده دسترسی داشته باشند. با این حال جراحان دهان و دندان برای نظر هستند که مسواک برقی نمی‌تواند جایگزینی برای نخ دندان باشند.

شما هنوز هم باید از نخ دندان یا اریگیتور برای پاک کردن پژک ها از بین دندان‌ها و نقاط دور از دسترس استفاده کنید. برخی از جراحان استفاده از مسواک بین دندانی را هم توصیه می‌کنند که بین دندان‌ها می‌خزد.

با وجود مواردی که گفته شد باز هم توصیه می شود در مورد انتخاب مسواک مناسب برای ایمپلنت حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

 حتی موفق‌ترین جراحی ایمپلنت‌ دندان هم تنها نیمی از مسیر برای رسیدن به دندان‌هایی سالم و لبخندی زیبا است. نیمه دوم این فرایند، شیوه‌ای مناسب و موثر برای مراقبت از ایمپلنت‌های کار گذاشته شده است. موفقیت کاشت ایمپلنت و حفظ سلامتی آن و نداشتن عوارض جانبی به مراقبت‌های صحیح دهان و دندان پس از فرایند کاشت ایمپلنت بستگی دارد.

 

مسواک مخصوص ایمپلنت
مسواک مخصوص ایمپلنت

قیمت مسواک ایمپلنت

هزینه مسواک ایمپلنت به فاکتورهای متفاوتی از جمله کیفیت مسواک، نوع آن و کارخانه تولیدکننده دارد. بهترین راه برای انتخاب بهترین مسواک مشورت با دندانپزشک برای معرفی مسواک مناسب و مقرون به صرفه است.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها