ورزش بعد از ایمپلنت خوب یا بد ؟ 

ورزش بعد از ایمپلنت خوب یا بد ؟

آیا ورزش بعد از ایمپلنت می تواند مشکلاتی را در روند جوش خوردن ایمپلنت ایجاد کند؟

انجام هر عمل یا جراحی حساسیت های خود را دارد و بعد از آن باید نیازمند مراقبت می باشد، ایمپلنت نیز همانند همه ی جراحی ها حساسیت های خود را دارد و نیازمند مراقبت های ویژه ای می باشد که باعث جوش خوردن سریع ایمپلنت می شود.

پس از جراحی تا 48 ساعت ممکن است که خونریزی لثه داشته باشید که امری طبیعی است و بیشتر دندان پزشکان در این مدت توصیه به استراحت کافی می کنند که در روند بهبودی تاثیر زیادی می گذارد، پس از انجام هرگونه فعالیت های سنگین پس از کاشت باید اجتناب شود در غیر این صورت ضروری است که حتما با پزشک مشورت کنید چرا که ممکن است طی انجام فعالیت ها سلامتی لثه به خطر بیفتد و عوارضی را در پی داشته باشد.

 

ورزش بعد از ایمپلنت خوب یا بد ؟ 
ورزش بعد از ایمپلنت خوب یا بد ؟

 

عوارض ورزش بعد از ایمپلنت

از مشکلاتی که ورزش می تواند بعد از ایمپلنت ایجاد کند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خونریزی لثه به دلیل ورزش بعد از ایمپلنت
    یکی از مشکلاتی که ورزش بعد از کاشت ایمپلنت می تواند ایجاد می کند، خونریزی لثه می باشد. پس از جراحی ایمپلنت 2 تا 3 روز زمان لازم است تا زخم لثه بهبود یابد و ممکن است در این مدت خونریزی لثه نیز داشته باشید بنابراین در صورت انجام هرگونه ورزش و فعالیت سنگین بدنی ممکن است که لثه تحریک شود و افزایش خونریزی را در پی دارد، در نهایت در روند بهبودی ایمپلنت تاخیر ایجاد می شود.
  • ضعف جسمانی پس از کاشت ایمپلنت
    معمولا تا 2 هفته پس از کاشت ایمپلنت باید رژیم غذایی خاصی را رعایت کنید و طبق توصیه های پزشک از مصرف برخی مواد غذایی مانند غذاهای سفت و غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند، خودداری کنید در نهایت ممکن است بدنتان دچار ضعف شود که ورزش کردن نیز می تواند مشکلات بیشتری را درکنار آن به همراه داشته باشد.
  • کاهش توانایی و ضعف جسمانی ناشی از کاشت ایمپلنت
    بعد از ایمپلنت به دلیل مصرف آنتی بیوتیک و داروهای دیگر طبق تجویز پزشک، ممکن است دچار خواب آلودگی و ضعف جسمانی شوید، ورزش بعد از ایمپلنت نیز با کاهش توانایی و ضعف بیشتر جسمانی، عوارض بیشتری را در پی دارد و بهتر است که انجام نشود.

شایان ذکر است که دکتر امیر محمدی یکی از بهترین دندان پزشکان در حوزه ایمپلنت دندان می باشد  ایشان :

  • متخصص جراحی دهان ، فک و صورت
  • مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی
  • جز رتبه های برتر آزمون برد تخصصی
  • متخصص پروتزهای دندانی، زیبایی و ایمپلنت

شماره تماس : tel:09120957013

  • درد بیشتر به دلیل ورزش پس از ایمپلنت
    ورزش بعد از ایمپلنت سبب مشکلاتی همچون درد بیشتر می شود، بدین صورت که با انجام ورزش، گردش و جریان خون در محل جراحی افزایش یافته و فشار وارد شده نه تنها باعث خونریزی بیشتر می شود بلکه درد بیشتری را  نیز در محل جراحی به همراه دارد.

به طور کل به دلیل وجود درد، تورم و کبودی در دهان بهتر است که حداقل تا 48 ساعت استراحت کنید و از ورزش کردن، بلند کردن اجسام سنگین و کلیه فعالیت هایی که فکر می کنید ممکن است باعث جابه جایی ایمپلنت، خونریزی و درد بیشتر شود، خودداری کنید. پس از بهبودی کامل با خیال راحت می توانید ورزش و فعالیت های روزمره خود را انجام دهید.

 

ورزش بعد از ایمپلنت خوب یا بد ؟ 
ورزش بعد از ایمپلنت خوب یا بد ؟

 

بعد از کاشت ایمپلنت چه زمانی برای ورزش مناسب است؟

بهتر است که تا حدود یک هفته بعد از ایمپلنت استراحت کنید و از انجام هرگونه فعالیت سنگین جلوگیری کنید سپس جهت معاینه و ویزیت به پزشک مربوطه مراجعه کنید و در صورت بهبودی لثه می توانید ورزش را شروع کنید، بهتر است که از انجام فعالیت های خیلی سنگین تا حدود یک ماه بعد از ایمپلنت خودداری شود.

درست است که ورزش برای برخی افراد مخصوصا کسانی که در این زمینه کار می کنند و ورزش می تواند شغل اصلی آن ها باشد و یا کسانی که تنها جهت حفظ سلامیت خود به ورزش کردن می پردازند، خیلی مهم باشد؛ ولی حفظ سلامتی لثه و دهان و دندان نیز از اهمیت زیادی برخوردار است و باید برای حفظ آن ها نیز تلاش کنید و تا زمانی که به بهبودی کامل طبق نظر دندان پزشک دست نیافته اید از انجام ورزش بعد از ایمپلنت پرهیز کنید و بیشتر استراحت کنید.

ورزش کردن جهت حفظ سلامتی بسیار مفید است و باید جز برنامه روزمره هر شخصی قرار گیرد ولی بعد از جراحی های خاص مانند جراحی ایمپلنت که نیاز به استراحت دارد، بهتر است تا مدتی از انجام  آن پرهیز کنید چرا که هم سبب خون ریزی بیشتر می شود و هم درد را افزایش می دهد و ممکن است باعث جابه جایی ایمپلنت نیز شود، پس تا مدتی استراحت کنید سپس بعد از معاینه دندان و پزشک و بهبودی کامل فعالیت های خود را آغاز کنید.

دكترامير محمدی :

 متخصص جراحی دهان ، فک و صورت هستند و همچنین عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي ارتش می باشند که جز رتبه های برتر آزمون بورد تخصصي و از برترين و با تجربه ترين جراحان تهران هستند ، ايشان فارغ التحصيل از دانشگاه علوم پزشكي همدان، كه قطب فک و صورت ايران محسوب ميشود ، مي باشند . و نيز چندين مقاله وترجمه كتاب در زمينه جراحي بيني و فك در ISI و مجله هاي معتبرجهان دارند.

هزینه ایمپلنت دندان با دکتر امیر محمدی چقدر است ؟

ایمپلنت دندان ( کاشت دندان ) به ازای هر واحد 3.900.000 تومان می باشد علاوه بر این شما می توانید از مزایای زیر بهره ببرید . 

مزایای ایمپلنت با دکتر امیر محمدی :

1-  پرداخت هزینه به صورت اقساط می باشد

2-  انجام کاشت ایمپلنت فول موس ( کل دهان ) انجام میشود

3- مشاوره رایگان

شماره تماس :tel:0912095701

[formidable id=”7″]

این مطلب رو برای دوستانتان به اشتراک بگذارید!

مطالب مرتبط

0 0 رای ها
امتیاز برای مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها